Anul trecut, vanzarile de somon si macrou fost cele mai mari pe piata romaneasca a pestelui din punct de vedere valoric. Vanzarile de somon au ajuns la 210 milioane de lei, iar cele de macrou - de 157 milioane lei.

Din punctul de vedere al volumelor, pe primul loc se afla vanzarile de macrou, cu 31.500 de tone cumparate de consumatorii romani, conform datelor Romfood Trading.

“In afara de soiurile cumparate in mod traditional in tara noastra, cum este macroul, au inceput sa isi faca loc produse care inainte erau considerate de nisa, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din aceasta categorie face parte si somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns sa faca parte in mod regulat din meniurile din ce in ce mai multor romani. Odata cu scaderea TVA-ului, asistam la o crestere a calitatii produselor cumparate, care primeaza mai des decat inainte, in fata cantitatii”, a declarat directorul general al Romfood Trading, Mihai Cristian Darmanescu, citat de News.ro.

Potrivit importatorului, romanii sunt mult mai atenti la ceea ce cumpara, la provenienta, citesc cu atentie etichetele, aleg preparate care sunt gata curatate si ambalate dupa tehnologii moderne, care le pastreaza prospetimea si nutrientii.

Postul Pastelui si postul Craciunului sunt in mod traditional perioadele cu cele mai mari vanzari de peste intr-un an. Potrivit estimarilor Romfood Trading, consumul de peste a inregistrat o crestere de 30% atat in perioada martie - aprilie, cat si in noiembrie - decembrie 2016, adica in timpul postului.