Metro vrea să vândă Real, lanț de hipermarketuri care îi aduce pierderi
Real
Retailerul german Metro AG a decis să-şi vândă lanţul de hipermarketuri Real, pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de ţări, a demarat de mai mulţi ani un vast proces de restructurare, care a inclus printre altele vânzarea magazinelor Kaufhof, pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, şi distribuţia de produse electronice de larg consum.
Strategia implementată de Olaf Koch, directorul general al Metro din 2012, nu a reuşit să majoreze preţul acţiunilor companiei, care sunt în scădere din aprilie, în urma reducerii estimării de profit din cauza performanţei slabe a operaţiunilor din Rusia.
Şi în trecut Metro a încercat să vândă Real, dar nu a reuşit să găsească un cumpărător pentru această divizie, care înregistrează pierderi.
Piaţa germană este dominată de lanţurile de magazine Aldi şi Lidl, după ce gigantul american Walmart s-a retras din această ţară în 2006. Walmart a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când şi-a vândut magazinele către Metro, care le-a rebrenduit sub numele Real.
Unii analişti au speculat că Amazon ar putea fi interesat de reţelele de retail din Germania - a doua mare piaţă a sa după SUA. Anul trecut, Amazon a achiziţionat magazinele Whole Foods, care vând alimente organice, pentru 13,7 miliarde de dolari.
Real, care are 282 de magazine şi 34.000 de angajaţi, a încercat în ultimii ani să-şi extindă operaţiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări.
Luna trecută, Metro a anunţat că măsurile de stabilizare a afacerii din Rusia încep să dea roade, după ce a înregistrat un declin al câştigurilor în trimestrul doi din 2018.
Metro a efectuat o revizuire generală a activităţii din Rusia şi a anunţat discounturi pentru a atrage mai mulţi traderi independenţi şi proprietari de restaurante.
Retailerul german a informat că declinul vânzărilor a încetinit semnificativ pe piaţa rusă, unde Metro operează aproximativ 90 din cele 760 de magazine Cash & Carry.
Totuşi, la subsidiara din Rusia profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 58 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 71 de milioane de euro în perioada similară din 2017.
La nivelul grupului, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 133 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 215 de milioane de euro în perioada similară din 2017, dar în linie cu estimările analiştilor.
Vânzările trimestriale ale lanţului de hipermarketuri Real au scăzut cu 7,2%, în timp ce pierderile operaţionale s-au extins la 44 de milioane de euro, în contextul în care sindicatul Verdi se opune noului contract de muncă prin care retailerul vrea să-şi scadă costurile cu personalul.
Profitul net a scăzut la 57 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 75 de milioane de euro în perioada similară din 2017, în timp ce vânzările au înregistrat un declin de 3,7%, la nouă miliarde de euro.
În august, Olaf Koch a dat asigurări că Metro nu intenţionează să vândă lanţul său de supermarketuri Real din Germania.
"Suntem acum într-un moment în care putem spune: compania şi-a organizat cu succes viitorul", a declarat Koch, pentru revista WirtschaftsWoche (WiWo) când a fost întrebat pentru cât timp va păstra Metro reţeaua Real.
"Acum ne ocupăm de dezvoltarea cu succes a Real, de proprietăţile noastre imobiliare, de sporirea potenţialei valori a noului model de afaceri, pe fondul creşterii rapide a pieţei online", a adăugat şeful Metro.
Dezvoltarea unui concept "hală de piaţă" la un magazin Real din Krefeld - Germania - a majorat cu 30% numărul de clienţi. Aproximativ 30 dintre cele 280 de magazine Real pot fi pe termen mediu transformate în "hale de piaţă", în timp ce în alte unităţi ar putea fi încorporate diverse aspecte ale acestui concept, a explicat Koch.
În anul fiscal încheiat la 30 septembrie 2017, Real a raportat un declin al vânzărilor de 3,1% şi o scădere de 24% a profitului operaţional.
Anul trecut, Metro AG a finalizat procesul său de divizare în două societăţi, în condiţiile în care activităţile sale din domeniul hipermarketurilor au început să fie cotate independent pe bursele de la Frankfurt şi Luxemburg.
Acţionarii Metro au votat în favoarea divizării grupului în două entităţi, una care va cuprinde operaţiunile angro Metro Cash & Carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activităţile de distribuţie de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.
Pe acelasi subiect: