Marile magazine spun stop extinderii. "Bataia" pe banii romanilor se da printre blocuri
Pe fondul scaderii consumului tot mai multe lanturi de retail aleg sa spuna stop extinderii pe spatii mari si mizeaza pe magazinele cu preturi mici si pe supermarketurile dintre blocuri.
Carrefour deschide miercuri al 8-lea supermarket din Bucuresti si ajunge astfel la o retea de 39 de magazine la nivel national, a anuntat retailerul. Cea mai recenta unitate va avea un spatiu de vanzare de aproximativ 370 metri patrati, 45 de angajati si va cuprinde o gama de aproximativ 5.000 de produse. Si asta in timp ce un hipermarket are in jur de 8.000 de metri patrati.
In Romania, grupul Carrefour opereaza 23 de hipermarketuri si 39 de supermarketuri.
Mai mult, lantul de magazine Angst a semnat un contract de franciza cu retailerul francez, iar unitatile se vor numi Angst Carrefour. In aprilie, Minea a declarat ca Angst intentioneaza sa deschida in acest an pana la zece magazine si estimeaza o crestere a afacerilor cu 10%, de la 62 milioane de euro in 2010, pe fondul extinderii retelei.
Parteneriat romano-francez
Reteaua Angst este formata din 27 de magazine, dupa ce pe parcursul anului trecut a deschis sapte unitati si a inchis cinci din zone neprofitabile. Magazinele Angst se incadreaza in categoria magazinelor de proximitate sau a supermarketurilor, avand suprafete de la 150 la 1.000 de metri patrati.
Grupul Carrefour a intrat pe segmentul de supermarketuri odata cu achizitionarea firmei Artima, la sfarsitul lui 2007, retea care detinea 21 de magazine in vestul Romaniei. In cursul anului 2008, Carrefour a remodelat toate supermarketurile si le-a rebranduit Carrefour Express. Ulterior, numele acestora a fost schimbat in Carrefour Market, retailerul francez detinand aproape 40 de astfel de unitati la nivel national.
Parteneriatul dintre cele doua ar inseamna o prezenta mai buna pe piata din Capitala pentru Carrefour, unde are 7 supermarketuri, iar Angst 10.
Intoarcerea buburuzei
Saptamana trecuta, Delhaize, proprietarul retelei de supermarketuri Mega Image, a anuntat preluarea celor trei magazine G'market pe care compania turca Anchor Group le detine in Bucuresti. Belgienii asteapta acum avizul Consiliului Concurentei. Magazinele G'market sunt amplasate in centrele comerciale Plaza Romania, Bucuresti Mall si Colentina si au o suprafata totala de vanzare de 6.436 metri patrati.
Compania Mega Image a anuntat ca investeste in acest an circa 50 de milioane de euro in deschiderea a unui depozit si a 23 de magazine, expansiunea retelei vizand in principal deschiderea de supermarketuri Mega Image, majoritatea in Bucuresti si la periferia Capitalei.
Retailerul german Lidl a inaugurat oficial, luni, 11 magazine sub brand propriu, dupa ce a rebranduit si modernizat cele 107 unitati Plus achizitionate de la Tengelmann in 2010. Noile magazine se deschid in Bucuresti (doua) si cate unul in Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar, Timisoara, Turda si Zalau.
Reprezentantii companiei nu au dorit sa dea detalii despre valoarea investitiei si nici despre planurile de extindere pentru 2012, precizand ca 17 unitati sunt intr-o faza finala a constructiei si cele mai multe dintre ele vor fi deschise in acest an.
Citeste si
Revolta tinerilor chinezi. Cum s-a scumpit forta de munca din Asia