Arabii s-au dat peste cap sa le ofere oaspetilor o experienta de neuitat. Festivalul de shopping a fost inaugurat pe 5 ianuarie, cu un spectacol pirotehnic si o parada demna de ''O mie si una de nopti''.

Festivalul, creat in 1997, are loc in imensul Global Village, un complex comercial cu o suprafata de 16 kilometri patrati. Este atat de mare, incat exista autobuze care transporta clientii din parcarea de 16.000 de locuri pana in zona unde se afla magazinele.

"Din cauza recesiunii, am fost fortati sa ne modificam strategia. Am sondat piata chineza, cu promotii si evenimente capabile sa atraga clientii chinezi. Am facut acelasi lucru in Comunitatea Statelor Independente si Rusia, piete la fel de promitatoare", explica Laila Suhail, organizator evenimente.

Clientii au fost ademeniti chiar in tarile lor, gratie parteneriatelor incheiate de conducerea festivalului cu turoperatorii. Oamenii au primit reduceri consistente la cazare, ca sa aiba mai multi bani de cheltuit la cumparaturi.

"Dubai musteste de marci de lux. Si ai la dispozitie o groaza de lucruri si de locuri frumoase aici", spune o vizitatoare.

Firme din 45 de tari isi expun produsele in cele 30 de pavilioane din Global Village. Se vinde orice, de la haine si accesorii de lux, pana la gadgeturi de ultima generatie. Iar comerciantii au si ei propriile strategii ca sa atraga clientii.

Doar in primele 10 zile, peste o jumatate de milion de cumparatori au vizitat complexul. Festivalul de shopping este insa si o reclama buna pentru turismul din intregul emirat.