In august, American Apparel a raportat vanzari in scadere pentru trimestrul II, cu 17,2%, continunad caderea din ultimii ani.

Retailerul de moda, cunoscut pentru reclamele semi-pornografice si pentru faptul ca producea toate hainele in Los Angeles, a pierdut foarte multi bani si in urma scandalurilor cu Charney, cheltuind milioane in litigii pentru a lupta cu executviul pe care intr-un final a reusit sa-l inlature din fruntea companiei in decembrie.

American Apparel anunta acum ca businessul va continua si in perioada intrarii sub protectia legii falimentului. Retailerul vrea sa-si restructureze datoria, creditorii urmand sa-i ofere 70 milioane doalri capital nou, dar si un imprumut de 90 milioane dolari pentru a merge mai departe in timpul procedurii falimentului.

"Aceasta restructurare va face din  American Apparel un brand si mai puternic.  Prin imbunatatira situatiei financiare  a companiei, ne vom reinventa business-ul, il vom si mai puternic", a spus Paula Schneider, CEO American Apparel.

Anul trecut, retailerul american a fost in centrul unui nou scandal in Statele Unite, dupa lansarea colectiei "Back to School", destinata adolescentilor care se intorceau la scoala, avand parte de o campanie de marketing cel putin controversata. American Apparel a publicat pe contul de Instagram o fotografie in care promoveaza un model de fusta, destinat adolescentelor. Un fotomodel adolescent a aparut intr-o fusta mini, stil scolaresc, aplecata peste portiera unei masini, avand expusa lenjeria intima. Fotografia a declansat un scandal de proportii pe retelele sociale

American Apparel care a reusit sa devina una dintre cele mai cunoscute marci de imbracaminte din Statele Unite.

"Noua campanie alimenteaza fantezii de tipul Lolita si promoveaza sexismul" a fost una una dintre sutele de acuzatii lansate pe Twitter. 

"Se folosesc de imagini pornografice pentru a vinde haine" a sustinut un alt utilizator. 

Nu a fost  prima data cand brandul american a sarit calul in campaniile de marketing. In general, reclamele brandului au avut ca personaje principale femei care au pozat. In 2011, brandul a lansat o reclama in care un model aparea in lenjerie intima, cu par pubian la vedere.

American Apparel este renumit in SUA si pentru ca are toata productia confectionata intern.

In 2014, compania, cu sediul sediul central in Los Angeles, California, avea peste 11.000 de angajati si a totalizat venituri de 633,94 milioane de dolari in 2013. 

Dov Charney, CEO-ul American Apparel, un personaj care a stiut cum sa se foloseasca de controversele sexuale in campaniile companiei a fost concediat dupa ce a fost acuzat in repetate randuri de hartuire sexuala de catre angajatii lui pe parcursul anilor. 

Dov Charney a lansat in 1997 brand-ul American Apparel.