Controversatul retailer American Apparel cere intrarea sub protectia legii falimentului
American Apparel a cerut intrarea sub protectia legii falimentului, intr-o incercare de a-si pune la punct finantele, dupa ce luni de zile compania a dat semnale clare investitorilor ca vanzarile si profitul s-au diminuat considerabil. Compania a tot incercat sa se reinventeze dupa inlaturarea controversatului fondator si CEO Dov Charney.
In august, American Apparel a raportat vanzari in scadere pentru trimestrul II, cu 17,2%, continunad caderea din ultimii ani.
Retailerul de moda, cunoscut pentru reclamele semi-pornografice si pentru faptul ca producea toate hainele in Los Angeles, a pierdut foarte multi bani si in urma scandalurilor cu Charney, cheltuind milioane in litigii pentru a lupta cu executviul pe care intr-un final a reusit sa-l inlature din fruntea companiei in decembrie.
American Apparel anunta acum ca businessul va continua si in perioada intrarii sub protectia legii falimentului. Retailerul vrea sa-si restructureze datoria, creditorii urmand sa-i ofere 70 milioane doalri capital nou, dar si un imprumut de 90 milioane dolari pentru a merge mai departe in timpul procedurii falimentului.
"Aceasta restructurare va face din American Apparel un brand si mai puternic. Prin imbunatatira situatiei financiare a companiei, ne vom reinventa business-ul, il vom si mai puternic", a spus Paula Schneider, CEO American Apparel.
Anul trecut, retailerul american a fost in centrul unui nou scandal in Statele Unite, dupa lansarea colectiei "Back to School", destinata adolescentilor care se intorceau la scoala, avand parte de o campanie de marketing cel putin controversata. American Apparel a publicat pe contul de Instagram o fotografie in care promoveaza un model de fusta, destinat adolescentelor. Un fotomodel adolescent a aparut intr-o fusta mini, stil scolaresc, aplecata peste portiera unei masini, avand expusa lenjeria intima. Fotografia a declansat un scandal de proportii pe retelele sociale
American Apparel care a reusit sa devina una dintre cele mai cunoscute marci de imbracaminte din Statele Unite.
"Noua campanie alimenteaza fantezii de tipul Lolita si promoveaza sexismul" a fost una una dintre sutele de acuzatii lansate pe Twitter.
"Se folosesc de imagini pornografice pentru a vinde haine" a sustinut un alt utilizator.
Nu a fost prima data cand brandul american a sarit calul in campaniile de marketing. In general, reclamele brandului au avut ca personaje principale femei care au pozat. In 2011, brandul a lansat o reclama in care un model aparea in lenjerie intima, cu par pubian la vedere.
American Apparel este renumit in SUA si pentru ca are toata productia confectionata intern.
In 2014, compania, cu sediul sediul central in Los Angeles, California, avea peste 11.000 de angajati si a totalizat venituri de 633,94 milioane de dolari in 2013.
Dov Charney, CEO-ul American Apparel, un personaj care a stiut cum sa se foloseasca de controversele sexuale in campaniile companiei a fost concediat dupa ce a fost acuzat in repetate randuri de hartuire sexuala de catre angajatii lui pe parcursul anilor.
Dov Charney a lansat in 1997 brand-ul American Apparel.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS