Conform unui comunicat remis presei, in urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca in zona geografica Braila operatiunea ar putea conduce la consolidarea pozitiei pe piata a Carrefour, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere a consumatorilor. In aceasta situatie, ar fi existat posibilitatea ca tranzactia sa conduca la cresterea preturilor produselor alimentare in zona.

"Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre Carrefour. Astfel, Carrefour si-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate pe o perioada semnificativa, de cel putin 10 ani", precizeaza reprezentantii Consiliului Concurentei.

Cesiunea va fi realizata ca un transfer de activitate continua fara intreruperea activitatii, pentru fiecare magazin in parte sau pentru toate impreuna. Totodata, Carrefour va depune toate eforturile pentru a mentine viabilitatea economica si competitivitatea activitatii destinata cesionarii.

De asemenea, Carrefour va avea obligatia de a pune la dispozitia Consiliului Concurentei informatii referitoare la potentialii cumparatori, dar de a obtine acordul prealabil al autoritatii de concurenta referitor la cumparatorul desemnat.

In celelalte zone analizate nu au fost identificate ingrijorari concurentiale, avand in vedere ca exista mai multi concurenti alternativi pe aceste piete, precizeaza autoritatea de concurenta.

Pe parcursul procesului de analiza a tranzactiei, Consiliul Concurentei a solicitat partilor interesate sa prezinte observatii sau opinii atat in legatura cu operatiunea de concentrare economica notificata, cat si referitor la angajamentele propuse de Carrefour.

"Analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca operatiunea de concentrare economica nu mai ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe pietele relevante identificate", se mai mentioneaza in comunicat.

Carrefour a anuntat, la sfarsitul anului trecut, ca a semnat un acord de achizitie a magazinelor din reteaua Billa Romania, detinuta de Grupul Rewe.

"Repartizate pe intreg teritoriul romanesc, cele 86 de supermarketuri Billa Romania reprezinta o suprafata de vanzare totala de 83.000 de metri patrati. Datorita acestei achizitii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din Romania, intarindu-si astfel oferta multiformat si mergand totodata mai aproape de clientii sai", mentiona, atunci, retailerul, printr-un comunicat.

Carrefour, al doilea grup de distributie mondial si primul din Europa, are peste 380.000 de angajati in intreaga lume. Prezent in 35 de tari cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifra de afaceri de 100,5 miliarde de euro in 2014.

In Romania, numara 181 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri Carrefour, 99 supermarketuri Market, 43 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact si un magazin de comert online.