Cel mai mare lanț de supermarketuri din Polonia vrea să intre pe piaţa din România
Supermarket, retail
Grupul portughez Jeronimo Martins se pregăteşte să intre pe noi pieţe cu divizia sa poloneză Biedronka, una din noile pieţe potenţiale fiind România, a declarat directorul grupului Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos.
Jeronimo Martins deţine cel mai mare retailer de produse alimentare din Polonia, Biedronka.
"A venit momentul ca Biedronka să meargă dincolo de graniţele Poloniei. Ţara unde am dori să mergem este România... nu ştiu dacă acest lucru se va întâmpla în acest an sau anul viitor", a spus Soares dos Santos, potrivit Agerpres.
Dacă acest lucru se va concretiza, România va deveni a patra ţară unde va fi prezent grupul Jeronimo Martins, după Portugalia, Polonia şi Columbia.
Graţie rezultatelor solide ale afacerilor din Polonia, Jeronimo Martins a raportat joi o creştere de 7,9% a profitului net în 2019 în timp ce profitul operaţional a depăşit pentru prima dată pragul de un miliard de euro.
Anul trecut vânzările realizate de Biedronka au crescut cu 8,8% în moneda locală, în pofida noilor reglementări care interzic supermarketurilor din Polonia să îşi deschidă porţile în unele zile de duminică.
Biedronka, cel mai mare lanț de supermarketuri din Polonia, are peste 2.800 de magazine și 67.000 de angajați. În traducere, “biedronka” înseamnă “buburuză”, aceasta fiind și identitatea vizuală a lanțului de retail.
Pe acelasi subiect: