Anul trecut, 129 de milioane de americani au facut cumparaturi online de Cyber Monday, potrivit datelor Federatiei Nationale a Retailerilor (FNR).

Cheltuielile americanilor in magazine si online, in weekend-ul de Black Friday inceput joi, de sarbatoarea Thanksgiving, au scazut pentru prima oara din 2009, cu 2,9%, la 57,4 miliarde de dolari, conform FNR, relateaza Bloomberg.

Numarul cumparatorilor a crescut cu 2 milioane, la 141 de milioane de persoane, dar cheltuielile medii pe persoana au scazut cu 3,9%, la 407,02 dolari.

Potrivit unei cercetari realizate weekend-ul trecut de compania Prosper Insights & Analytics, la comanda FNR, circa 24,8 milioane de americani au afirmat ca vor face cumparaturi de Cyber Monday prin aparate mobile, cu 22% mai multi fata de anul trecut si cu mult peste 3,7 milioane persoane in 2009, transmite MarketWatch. Aproape 44% din totalul cumparatorilor vor incerca sa faca achizitii online in cursul diminetii, 19,3% la pranz si 33% dupa-amiaza.

Potrivit sondajului, in weekend-ul de Thanksgiving 42,1% dintre americani au facut cumparaturi online.

Cheltuielile sub asteptari de black friday cresc probabilitatea ca retailerii sa recurga la discount-uri similare pe parcusul acestei saptamani si sugereaza amplificarea presiunilor asupra rezultatelor financiare ale unora dintre companiile de retail. Wal-Mart Stores si Target au redus deja estimarile de profit dupa vanzarile dezamagitoare ocazionate de inceperea cursurilor scolare.

"Retailerii nu au obtinut ce au vrut de Black Friday si trebuie sa recupereze in urmatoarele trei saptamani. Vor fi unele vanzari de panica", a declarat Poonam Goyal, analist la Bloomberg Industries.

Actiunile Target si Best-Buy sunt in scadere cu 0,6%, iar Wal-Mart sunt in stagnare.