Carrefour renunță la 3.000 de angajați, mai mulți decât anunțase inițial
Carrefour
Carrefour intenţionează să renunţe la 3.000 de angajaţi la hipermarketurile sale din Franţa, a confirmat pentru Reuters un purtător de cuvânt al celui mai mare retailer european.
Aceștia urmează să părăsească retailerul printr-o schemă de plecări voluntare și este o cifră mai mare decât s-a anunţat initial, scrie Agerpres.
În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.
Conform planului strategic "Carrefour 2022", menit să majoreze profiturile şi vânzările, compania intenţiona anterior să concedieze aproximativ 1.230 de angajaţi.
În 2018, primul an de implementare a planului, Carrefour a realizat economii de 1,05 miliarde de euro (1,18 miliarde de dolari).
Conform ofertei transmise sindicatelor, numărul celor care vor părăsi firma printr-o schemă de plecări voluntare ar putea creşte cu 1.770 în urma pensionării anticipate, a declarat purtătorul de cuvânt, fără a preciza costurile şi potenţialele economii pe care le-ar putea genera planul.
Concedierile sunt în prezent discutate cu sindicatele şi implică un acord realizat în urma unor negocieri colective.
În primul trimestru din 2019, vânzările Carrefour au urcat la 20,016 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor, de 20,096 miliarde de euro. În timp ce în Spania, Italia şi Belgia rezultatele Carrefour au dezamăgit, în Brazilia şi Franţa s-a înregistrat o performanţă solidă.
În ianuarie, Carrefour a dezvăluit un plan care vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce şi încheierea unui parteneriat în China, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.
Anul acesta, acţiunile Carrefour au urcat la Bursa de la Paris cu aproximativ 12%, faţă de un avans de aproximativ 20% al sectorului de retail din Europa.
Carrefour intenţionează să vândă 273 de foste magazine Dia şi să reducă mărimea hipermarketurilor sale din Franţa. De asemenea, vor fi vândute mai multe produse organice, ţinta până în 2022 fiind triplarea vânzărilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.
În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' şi 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' şi un magazin de comerţ online.
Mai multe despre:
#Carrefour#concedieri
Pe acelasi subiect: