Guess, primul magazin outlet in Bucuresti. Fashion House incepe in 2015 al doilea mall. O’Reilly: Dupa anii de incetinire economica, retailerii sunt interesati de expansiune
Guess va deschide in noiembrie un magazin outlet in Fashion House Outlet Centre din vestul Capitalei, a declarat Brendon O’Reilly, managing director Fashion House Group, care are in plan dezvoltarea celui de-al doilea mall de tip outlet din Bucuresti, in 2015.
Fashion House Outlet Centre, operat de Fashion House Group, a fost deschis in 2008 in parcul de retail West Park, dezvoltat de grupul belgian Liebrecht&Wood. Din 2010, Fashion House Group este parte a Liebrecht&Wood.
"Centrul are 53 de chiriasi, incluzand branduri precum Adidas, Puma, Levi’s, Diesel, Gatta or Tom Tailor. In plus, putem sa anuntam ca din noiembrie, Fashion House Outlet Centre Bucharest va gazdui un magazin outlet Guess, primul de acest gen al brandului american din Romania", a aratat O’Reilly, potrivit Mediafax.
Centrul are in total 20.000 mp suprafata inchiriabila si a atras o investitie de 60 de milioane euro.
"In prezent sunt 11 spatii goale in parc, dar adaugam tot timpul noi chiriasi. In ultimele 12 luni am semnat 6 noi contracte, iar ceea ce este important este ca vedem un numar mai mare de retaileri interesati sa deschida magazine in centre de tip outlet in acest an. Dupa cativa ani de incetinire economica, retailerii in Romania sunt interesati acum de expansiune, cautand noi cai de a-si creste businessul, utilizand ca mijloace un centru de outlet, pentru a vinde stocurile ramase din sezoanele anterioare", a adaugat reprezentantul Fashion House Group.
Intrebat despre veniturile din chirii inregistrate din inchirierea Fashion House Outlet Centre, singurul proiect de acest tip din Romania, O'Reilly a mentionat ca acestea depind de doi factori: chiria minima agreata cu chiriasii si chiria procentuala, respectiv procent din vanzari.
"In ceea ce priveste chiria minima, cresterea este in linie cu cresterea economica a Romaniei, de 2-3%. Cea mai mare crestere a veniturilor din chirii vine insa din chiria procentuala din vanzari. In acest caz cresterea a fost de 12% anul trecut, in principal prin investitii in marketing si promovare", a explicat el.
Grupul belgian Liebrecht&Wood mai detine 42 de hectare de teren in zona de Este a Bucurestiului, in Cernica, unde intentioneaza sa dezvolte un parc de retail, inclusiv un centru de tip outlet.
"Ne focusam pe proiectul pe care il avem in prezent in Bucuresti si de asemenea detinem 42 de hectare de teren in zona de est a Bucurestiului, Cernica Park. In prezent, dezvoltam acest teren cu drumuri, electricitate si canalizare si planul nostru este sa incepem in a doua parte a anului viitor dezvoltarea proiectului, compus din Retail Park Fashion House si dintr-o componenta de petrecere a timpului liber. Discutiile cu retailerii din Fashion House Bucharest West Park cu privire la al doilea centru de tip outlet in partea de sud a Bucurestiului sunt pozitive", a afirmat O'Reilly.
Centrul de la Cernica ar urma sa aiba 17.500 mp, 93 de magazine si 1.400 de locuri de parcare, terenul fiind amplasat chiar langa autostrada Bucuresti-Constanta.
In opinia sa, Romania este un loc excelent pentru investitii, insa considera ca publicul din Romania nu cunoaste foarte bine diferentele dintre retailul de tip outlet si cel traditional.
"Fashion House Outlet Centre din Bucuresti a fost primul nostru proiect din afara Poloniei si primul localizat intr-un parc de retail, ceea ce nu este un lucru comun pentru centrele de tip outlet. Chiar daca suntem multumiti de rezultatele de pana acum, credem ca exista loc pentru imbunatatire. Din perspectiva noastra, educarea pietei in materie de outlet-uri ramane inca una dintre cele mai mari provocari, deoarece centrele de acest tip difera fata de centrele comerciale traditionale din mai multe puncte de vedere", a explicat reprezentantul operatorului.
In ceea ce piata de retail si rezultatele retailerilor din centrul Bucurestiului, acesta spune ca sectorul isi revine, dupa o perioada mai grea in anii anteriori.
"Asa cum am vazut si in alte tari, sectorul centrelor de tip outlet este anticiclic, ceea ce inseamna ca in perioade de incertitudine la nivelul economiei, consumatorii cauta cea mai buna valoare. Ca rezultat, majoritatea chiriasilor nostri au raportat in acest an cresteri ale vanzarilor, majoritatea cu doua cifre. Cativa dintre chiriasii nostri, in schimb, care au suferit din cauza reducerii investitiilor in stocuri fata de anii trecuti, nu au ajuns la aceleasi rezultate ca restul retailerilor", a mai spus O’Reilly.
Fashion House Group detine proiecte totalizand 86.400 de metri patrati in Polonia, Romania si Rusia, in timp ce proiectele in dezvoltare sau in plan, cumuleaza peste 50.000 metri patrati.