De la an la an, vanzarile online cresc cu cate 30-35 de procente, iar in 2013 comertul electronic a inregistrat o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro. Mare grija, insa, la comerciantii incorecti, care produc inselaciuni uriase.

Costel Stanciu, presedinte APC: "Astfel de plangeri apar cu precadere in perioada sarbatorilor, atunci cand se fac reduceri. Ar trebui sa existe un registru in care sa fie inregistrati toti comerciantii care fac astfel de comert, in felul acesta sunt usor de verificat."

Sau macar sa fie respectata legea. Spre exemplu, pretul intreg si toate taxele ar trebui afisate, la fel si modalitatea de plata, termenul de valabilitate si garantia.

In plus, daca sunteti nemultumit de produsul pe care l-ati achizitionat, aveti dreptul sa il returnati in 14 zile din momentul in care l-ati primit. Si tot in atatea zile, operatorul economic este obligat sa va dea banii inapoi.

Marius Dunca, presedinte ANPC: "Puteti returna produsul conform Ordonantei 34 fara niciun motiv, dar sa tinem cont ca produsul nu trebuie deteriorat".

Inspectorii de la Protectia Consumatorului au primit numai anul acesta peste 3.000 de reclamatii si au impartit amenzi de peste 400.000 de lei pentru comertul online.