5 branduri care se bucura de succes, dar au cei mai putin productivi angajati
Cat despre companiile cu vanzari mici pe cap de salariat, acestea opereaza pe piata mai putin eficient, scrie Business Insider.
Iata brandurile care desi sunt cunoscute in intreaga lume, au cei mai putin productivi angajati:
1. Starwood
Vanzarile pe cap de angajat: 40.000 dolari
Numarul total de angajati: 154.000
Venituri anuale: 6,2 miliarde de dolari
Procentul anual de crestere a veniturilor: 17,3%
Starwood se numara printre cei mai mari operatori de hoteluri din lume. Include unitati hotelieri cunoscute pe plan international precum St, Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien si Sheraton. Totodata, detine si branduri mai putin cunoscute, precum Four Points sau Element.
Starwood reprezinta un model complex de business. Numara 1.076 de branduri in portofoliul sau, unele inchiriate, altele cumparate, iar cele mai multe manageriate in regim de franciza. In total, vorbim despre conducerea a peste 300.000 de camere de hotel din aproape 100 de tari.
In concluzie, operatorul are de-a face cu milioane de clienti. Drept urmare, lantul hotelier numara o intreaga armata de angajati, care incearca sa faca fata pretentiilor clientilor in fiecare zi, motiv pentru care productivitatea pe cap de salariat se reduce semnificativ.
2. Yum!
Vanzarile pe cap de angajat: 50.000 dolari
Numarul total al angajatilor: 263.000
Veniturile anuale: 13,3 miliarde de dolari
Procentul anual de crestere a veniturilor: 14%
Yum!, compania-mama care detine Taco Bell, KFC si Pizza Hut, concureaza din plin McDonald’s, incercand astfel sa ajunga cel mai de succes lant de fast-food din lume.
In ciuda succesului pe piete precum China sau India (unde si-a depasit principalul concurent), progresele Yum! au incetinit in ultimul timo. Veniturile nete in ultimul trimestru au crescut cu doar 5%, ajungand la 331 milioane de dolari, relateaza Wall St. 24.
3. McDonald`s
Vanzarile pe cap de angajat: 65.000 dolari
Numarul total al angajatilor: 420.000
Veniturile anuale: 27,5 miliarde de dolari
Procentul anual de crestere a veniturilor: 7,5%
Desi conduce detasat in fast-food-ul global cu peste 33.000 de restaurante in aproape 120 de tari, servind aproximativ 70 milioane de clienti, McDonald`s inregistreaza in continuare, eficienta scazuta in randul celor 420.000 de angajati.
Lantul american de fast-food isi dezvolta afacerile in fiecare an. In ciuda acestui lucru, afacerile McDonald`s au crescut cu doar 3% in prima parte a acestui an, in comparatie cu aceeasi perioada din 2011. Lantul de fast-food a obtinut venituri nete de 2,4 miliarde de dolari, iar asta se „datoreaza” in mare parte preturilor mici ale produselor sale, sustin analistii.
4. Starbucks
Cel mai mare lant de cafenele din lume, Starbucks, numara foarte multi angajati la nivel global. Tocmai din cauza numarului mare de cafenele pe care le opereaza la nivel mondial (aproape 20.000), veniturile pe cap de salariat nu sunt foarte mari, insa mai ridicate decat cele ale McDonald`s, de pilda, scrie Business Insider.
Starbucks opereaza peste 19.900 de cafenele prezente in 51 de tari, din care 11.000 in Statele Unite, mai mult de 1.000 in Canada si aproape 700 in Marea Britanie.
Brandul comercializeaza o varietate de tipuri de cafea, ceai, diverse bauturi calde si reci, dar si salate, sandvisuri si produse de patiserie. Prin divizia Starbucks Entertainment si Hear Music, compania vinde, totodata, carti, muzica si filme. Multe dintre produsele sale sunt sezoniere sau specifice localitatii in care este amplasata cafeneaua. Mai mult, inghetata si cafeaua marca Starbucks pot fi cumparate si din magazinele alimentare.
De la infiintarea brandului, sediul din Seattle a devenit un cuptor local de boabe de cafea si totodata un retailer, iar compania s-a extins rapid. In anii `90, Starbucks inaugura zilnic o cafenea, intr-un ritm care a continuat pana prin anii 2000.
Primul magazin deschis in afara Statelor Unite (inaugurat prin anii `90) a dus la dezvoltarea lantului de cafenele, astfel incat, astazi, acestea reprezinta o treime din magazinele Starbucks. Managerii planificasera inaugurarea unei retele de 900 de cafenele noi in afara Statelor Unite pentru 2009, dar instalarea crizei financiare a dus la o serie de probleme legate de costuri in cateva sute de cafenele ale lantului.
Starbucks a fost de-a lungul timpului tinta a numeroase proteste pe probleme de politici comerciale, relatii de munca, impactul asupra mediului, opinii politice si practici neloiale.
In ciuda dezvoltarii, veniturile lantului a crescut in al treilea trimestru din 2012 cu doar 13%, ajungand la 3,3 miliarde de dolari, in timp ce profitul a urcat de la 19%, la 43%.
5. Gap
Venitul pe cap de angajat: $113,000
Numarul total al angajatilor: 132.000
Venituri anuale: 14,9 miliarde de dolari
Procentul anual de crestere a veniturilor: 1,6%
Gap a fost candva cel mai de succes brand de imbracaminte al Americii. Succesul retailerului pe piata americana a scazut continuu in ultimii ani. Veniturile companiei s-au redus considerabil din 2005 incoace (cand obtinea castiguri de peste 16 miliarde de dolari).
Pentru a lupta cu abisul in care se scufunda, Gap a anuntat in urma cu un an un plan de redresare a companiei. Planul a inclus inchiderea a aproape 200 de magazine Gap din SUA, piata pe care detine 21% din totalul magazinelor sale.
Ultimul sau raport financiar arata ca in al doilea trimestru din 2012, veniturile Gap crescusera cu 6%, ajungand la 3,5 miliarde de dolari, in timp ce profitul se majorase cu 18%. Cu toate astea, Gap se numara printre retailerii cu venituri foarte mici pe cap de salariat, scrie Business Insider.