Într-un prezent al trendurilor, start-up-urile încep să devină unul. Dar drumul antreprenorului trebuie să plece dintr-o valoare profundă. Pentru cei mai mulți este o dorință apăsătoare de a umple un gol de care se lovesc mai degrabă din postura de clienți. Apoi se adaugă pasiunea, energia pentru ore multe de lucru, chiar și în condiții în care profitul este mai degrabă imprevizibil. Există însă câteva moduri prin care succesul poate să devină palpabil.  
 
1. Echipa 
 
Dacă o companie tânără are de regulă mai mulți fondatori, pe măsură ce afacerea prinde teren, echipa crește. Cum se atrag oamenii valoroși în condițiile în care există în permanență companii gigant care pot părea mult mai atrăgătoare?  Mai întâi, prin valori puternice, o viziune inedită, dar și o atmosferă diferită de lucru. Conexiunea dintre angajați, confortul psihologic al unui job care provoacă evoluția personală, dar și abordările practice sunt puncte cheie. Vor exista mereu oameni dispuși să-și investească experiența și energia în companii în care cred. 
 
2. Organizarea  
 
Pe măsură ce compania crește, procedurile interne, birocrația, comunicare internă, managementul echipei și integrarea viziunii în dinamica generală a companiei pot deveni obositoare. Dacă investițiile se duc în dezvoltarea companiei, un antreprenor ar trebui să fie conștient de structura din spate, care poate ajuta ca aceste resurse să aibă beneficii direct proporționale. 
 
Există multe moduri prin care poți face un management intern să devină eficient. Un software optimizat, rapid și intuitiv va transforma suma investită în achiziționarea lui într-o eficientizare a muncii. ERP înseamnă Enterprise Resource Planning.
 
Este definiția software-ului care integrează principalele procese de management ale unui business, în așa fel încât mecanismele interne să reacționeze în timp real. Cele mai noi modele de pe piață folosesc inteligența artificială, pentru a eficientiza în totalitate personalizarea, timpul de reacție, suportul nelimitat și instalarea rapidă a programului de management.  
 
3. Înscrierea la competiții  
 
Piața de afaceri are o dinamică extraordinară, motiv pentru care nou-veniții trebuie să fie cunoscuți de investitori. Participarea la competiții de profil în domeniul industriei în care activează antreprenorul este esențială.  
 
4. Schimburi internaționale 
 
Orice fel de curs prin care cunoștințele pot fi dezvoltate este binevenit, însă există o serie de schimburi internaționale care sunt gândite în scopul unui mentorat rapid. Antreprenorii află metode verificate de la oameni de succes care au fost deja acolo unde „studenții” lor abia au ajuns. Dacă poți evita niște greșeli frecvente și să afli despre ele de la oameni avizați, asta cu siguranță te va ajuta.  
 
5. Acceleratoarele  
 
Cel mai frecvent cunoscute ca hub-uri, acceleratoarele de start-up-uri sunt niște instrumente prețioase, prin care antreprenorii ajung să fie ghidați și sprijiniți. Sunt structuri create special pentru a conecta oameni cu inițiativă și investitori, mentori, profesori, universităţi şi alte organizaţii care să ajute.  
 
6. Eșecul nu e sfârșitul
 
Poate părea un clișeu, dar cei mai mulți oameni de afaceri care au plecat de la un start-up vor afirma că fiecare eroare este un mod de-a învăța și recalibra resursele.  
 
Pentru a spune că afacerea nu merge, trebuie mai întâi excluse toate soluțiile care ar putea fi îmbunătățite. Targetul este bine conturat? Piața este cu adevărat saturată? O radiografie a ceea ce poate fi îmbunătățit este esențială.
 
7. Entuziasmul 
 
Entuziasmul antreprenorului este esențial pentru ca echipa lui să țină pasul alert. Vor exista seri prelungite la birou și poate chiar weekend-uri petrecute căutând soluții, însă perseverența este baza oricărei afaceri de succes, indiferent cât de mică este la început.  
 
Dacă vei avea în vedere aceste aspecte, atunci orice proiect de start-up are toate șansele să devină cu adevărat o afacere de succes.