(P) 5 afaceri pe care le poți începe cu investiții foarte mici
Pornirea unei afaceri mici este mai ușoară și mai ieftină pe zi ce trece, mai ales dacă deții un telefon și un laptop destul de performante. Iată 5 businessuri care implică investiții mai mici de 1000 de euro.
Blog
Costurile pentru crearea unui site sunt destul de mici, dacă vrei să începi cu ceva simplu. O temă simplă, pe care o poți instala și singur poate costa și 30 de euro, iar domeniul și hostingul au un preț de aproximativ 20 de euro, în funcție de furnizorul ales.
Pentru a porni o astfel de afacere ai nevoie de acces la internet, un computer și abilități scriitoricești. Îți alegi un domeniu pe care îl cunoști foarte bine și te apuci de treabă.
Poți face acest lucru în paralel cu o slujbă full time și este de preferat să alegi această variantă pentru că veniturile nu vor veni foarte repede. Poți alege să expui pe blog unități de reclamă de la diferiți furnizori și poți vinde advertoriale, dar la început sumele vor fi mici. Cu perseverență ei ajunge să câștigi sume importante de bani.
Consultant de marketing
La început vei avea nevoie de un soft de editare video a cărui licență poate costa câteva sute de euro, în funcție de ceea ce alegi. Vei mai avea nevoie de un laptop performant și de un telefon inteligent. Ca să pornești o afacere de consultant de marketing trebuie să cunoști cum funcționează social media și să fi studiat marketingul. Apoi, dacă ai o bază de clienți lucrurile vor merge în direcția potrivită la scurt timp de la pornirea afacerii.
Fitness Trainer
Dacă alegi să obții și certificare de trainere de fitness atunci vei scoate din buzunar la început câteva sute de euro, în funcție de furnizorul de certificări ales. Apoi nu vei mai cheltui bani decât pe transportul de la un client la altul și pe ținutele sport .
Pentru iubitorii de sport este cea mai la îndemână variantă pentru deschiderea unei afaceri. De clienți nu vei duce lipsă pentru că în zilele noastre este foarte important aspectul fizic, iar fitnessul este o cale prin care oamenii reușesc să arate bine. Cu o pagină pe facebook bine pusă la punct vei găsi foarte repede clienți.
Tururi gastronomice
Turismul gastrononimic prinde amploare și în România, așa că dacă cunoști această zonă, poți face profit de pe urma celor care vor să îmbine plimbările cu mâncarea autohtonă. Vei avea nevoie de un site, un aparat de fotografiat și acces la internet. Apoi trebuie să stabilești niște trasee și să începi să te promovezi pe social media.
Nu ar strica să colaborezi cu agenții de turism mari care aduc în orașul tău turiști străini pentru a găsi cât mai repede clienți. Dacă nu ai deja un oraș în care ești stabilit, poți începe cu Arad, care este ales de străini pentru city break din ce în ce mai des. Caută pe internet lista firmelor din Arad pentru a găsi restaurante și crame la care să îți duci clienții.
Podcast
Într-o lume în care oamenii au din ce în ce mai puțin timp să citească, podcastul devine o alternativă la blog. Investiția este mică: un cont de podcast, care poate costa aproximativ 5-10 euro și un telefon foarte bun cu care să te înregistrezi.
Când afacerea începe să prospere poți achiziționa echipament de înregistrare mai performant, dar la început telefonul este suficient. Cu cât vei avea mai mulți ascultători, cu atât vor veni mai repede spre tine cei din zona de publicitate pentru a cumpăra reclamă.