Vanzarile mondiale de tablete, scadere pentru al doilea trimestru consecutiv
Vanzarile mondiale de tablete au scazut in primele trei luni ale anului, pentru al doilea trimestru consecutiv. Concurenta din partea dispozitivelor alternative este tot mai mare, potrivit International Data Corporation (IDC).
47,1 milioane de tablete au fost vandute in T1, in intreaga lume. O scadere cu 5,9% fata de aceeasi perioada din 2014.
"Incetinirea pietei pe care am inregistrat-o in ultimul trimestru va continua sa afecteze segmentul tabletelor insa vedem unele zone de crestere care incep sa se materializeze' a declarat analistul IDC, Jean Philippe Bouchard, transmite Agerpres.
iPad-ul celor de la Apple este in continuare lider de piata, cu o cota de 26,8% in T1, urmat de Samsung (19,1%). Ambii producatoru au inregistrat scaderi semnificative ale vanzarilo. Pe trei sunt cei de la Lenovo, cu o cota de 5,3%, unul din putinii producatori de tablete care au avut cresteri pe vanzari in aceeasi perioada.
Analisti vorbesc de un fenomen de saturare, in special in tarile dezvoltate.