Seful Orange: Sectorul comunicatiilor ar putea cunoaste un nou val de consolidari in 2016
Consolidarea sectorului francez de telecomunicatii nu este un subiect pe ordinea zilei, dar ar putea redeveni in 2016, dupa vanzarea noilor frecvente 4G, a declarat directorul general al Orange, Stephane Richard, transmite Agerpres.
"Procesul de consolidare a sectorului telecomunicatiilor a fost lansat in toate tarile europene, cu exceptia Frantei. Suntem tara in care operatorii au cele mai mici marje de profit din Europa", a declarat Stephane Richard pentru Les Echos.
La finele lunii iunie, rivalul francez Bouygues Telecom a respins o oferta de preluare lansata de Altice, firma mama a Numericable-SFR, apreciind ca este in masura sa-si continue singura dezvoltarea.
Pana la sfarsitul anului, in Franta, urmeaza sa se deruleze procesul de vanzare catre operatorii de telefonie mobila a frecventelor in banda de 700 MHz, utilizate in prezent de sectorul audiovizual.
In ceea ce priveste piata europeana de telecomunicatii, Stephane Richard a apreciat ca aceasta trece in prezent printr-un proces de consolidari nationale, fapt care ar putea prefigura o a doua etapa.
"Atunci cand perspectiva unei piete unice va fi clara, operatorii vor intra in actiune, iar Orange este destinat sa joace un rol in aceasta consolidare", a spus Richard.
Intrebat ce crede despre razboiul preturilor de pe piata franceza, declansat de intrarea Free Mobile pe piata in 2012, Richard a spus ca, in prezent, acesta a mai pierdut din intensitate, fiind inlocuit de competitia pe ofertele speciale.
"La Orange nu intentionam sa luam parte la aceasta supralicitare. In prezent, suntem pe cale sa dovedim ca este posibil sa castigi clienti pe segmentele de telefonie fixa si mobila fara sa masacrezi preturile", a spus Stephane Richard.
Grupul Orange este prezent in 209 de tari, cu 247 de milioane de clienti, dintre care 185 de milioane abonati la serviciile de telefonie mobila. Orange a realizat anul trecut vanzari de 39 de miliarde de euro si avea 155.000 de angajati la nivel mondial.
Pe piata locala, Orange Romania a obtinut, in primele trei luni ale acestui an, venituri de 221 de milioane de euro, in crestere cu 6,4% fata de perioada similara din 2014. La 31 martie 2015, avea 10.364.683 de clienti.