Seful BlackBerry: "Pacientul nu este mort, poate fi salvat". Cum va arata noul telefon "Classic" si pe ce model se reorganizeaza compania
Directorul general al BlackBerry, John Chen, care a preluat conducerea companiei in noiembrie 2013, considera ca sansele de redresare a producatorului de smartphone-uri au crescut de la 50% la 80%, relateaza Bloomberg.
"Avem multe probleme, dar pacientul nu este mort. Sunt destul de sigur ca il putem salva", a afirmat Chen.
John Chen lucreaza la reorientarea atentiei companiei cu sediul central in Waterloo, Ontario, de la smartphone-uri la date pentru dispozitive mobile si servicii de securitate.
De la venirea sa la conducere, BlackBerry s-a concentrat pe conectarea la Internet a unor dispozitive precum monitoarele cardiace pana la automobile, serviciile mobile trecand dincolo de telefoane si tablete.
In primele luni de activitate, Chen a deschis soft-ul telefoanelor BlackBerry pentru sistemele mobile de management, s-a asociat cu dezvoltatori de tehnologie pentru sectorul medical si a angajat contractori pentru fabricarea unora dintre telefoanele companiei, in vederea extinderii optiunilor.
BlackBerry a introdus telefonul cu pret redus Z3 pe piata din Indonezia, la inceputul lunii, iar pe parcursul anului intentioneaza sa lanseze Classic, un telefon care combina ecranul tactil cu tastatura clasica si seamana cu modelele Bold.
Compania urmeaza sa lanseze in noiembrie si un nou server pentru companii, Enterprise Server 12. Chen a declarat in aprilie ca BlackBerry va avea nevoie de sase-opt trimestre pentru a inlocui declinul vanzarilor de dispozitive cu veniturile mai mari aduse de software.
Vanzarile de smartphone-uri ale companiei vor scadea in acest an cu aproape 50%, la circa 9,7 milioane de unitati, conform estimarilor IDC.
Cota BlackBerry pe piata smartphone este in scadere rapida, urmand sa ajunga in acest an la 0,8% si la 0,3% pana in 2018. La sfarsitul anului 2010, BlackBerry avea o cota de 19% la nivel mondial.