Noile echipamente au ecrane frontale de 5,1 inci, precum modelul S5, si camera foto de 16 megapixeli, cu o lentila speciala care imbunatateste calitatea fotografiilor facute noaptea. 

Ecranul modelului Galaxy 6 Edge se extinde si pe margini, usurand accesarea aplicatiilor si permitand partilor laterale sa lumineze, chiar si atunci cand este cu fata in jos, atunci cand utilizatorul primeste mesaje sau este sunat.

Modelul S6 este dotat doar cu ecran frontal. 

"Daca te uiti la aceste telefoane, este vorba despre o evolutie completa. Totul, de la ecran, culori, finisarea, metal - este o cu totul noua directie pe care o abordam", a declarat David Kang, vicepresedinte al departamentului de marketing al Samsung. 

De asemenea, smartphone-urile includ un sistem de recunoastere a amprentei, pentru sporirea securitatii echipamentelor. 

Telefoanele pot fi incarcate wireless si, dupa zece minute de alimentare a bateriei, utilizatorii pot folosi echipamentele pentru a vedea clipuri video timp de doua ore. 

Modelele S6 si S6 Edge lansate de Samsung la Mobile World Congress in Spania vor rula sistemul de operare Android Lollipop de la Google. 

Ambele smartphone-uri sunt disponibile cu carcasa aurie, alba si neagra, in timp ce S6 poate avea si culoarea albastru, iar Edge, verde. Noile modele includ sisteme de plata compatibile cu aproximativ 90% dintre cititoarele de carduri.

Sistemul Samsung Pay va fi disponibil incepand cu al treilea trimestru al acestui an in Statele Unite si Coreea de Sud, inainte ca sistemul sa poata fi folosit la nivel global. In acest sens, compania sud-coreeana a incheiat deja parteneriate cu MasterCard si Visa si se afla in discutii cu banci mari precum Citigroup, JP Morgan, American Express si Bank of America. 

Modelele S6 si Edge vor fi disponibile in peste 20 de tari incepand cu 10 aprilie. 

Actiunile Samsung au urcat cu 4,9% luni pe bursa din Seul, in urma prezentarii noilor modele de smartphone.  Samsung a pierdut la limita, in trimestrul trecut, pozitia de lider pe piata globala a aparatelor smartphone, fiind egalat de Apple. Ambele companii au livrat in trimestrul incheiat in decembrie 74,5 milioane de smartphone-uri, echivalente cu o cota de piata de 19,6%, potrivit estimarilor Strategy Analytics.

In ultimul trimestru al anului trecut, profitul net al Samsung a scazut cu 27%, la 5.290 miliarde woni (4,8 miliarde dolari). Profitul operational al diviziei de telefoane mobile s-a redus cu aproape doua treimi, la 1.960 miliarde woni (1,8 miliarde dolari). 

In schimb, rivalul Apple a inregistrat un profit record, de 18 miliarde de dolari, in primul trimestru al anului fiscal 2015 (intervalul octombrie-decembrie 2014), in urcare cu 38% fata de aceeasi perioada din 2013, datorita vanzarilor noilor modele de iPhone-uri lansate in luna septembrie a anului trecut.