Operatorii din China reduc descounturile pe care le ofera clientilor la achizitionarea de telefoane. Apple si Samsung, direct afectate inaintea lansarii de noi dispozitive
Operatorii de telefonie din China reduc discounturile oferite clientilor la achizitiile de telefoane cu 3,9 miliarde dolari, decizie care afecteaza Apple si Samsung Electronics intr-o perioada in care se pregatesc de lansarea de noi aparate pe cea mai mare piata wireless din lume.
China Mobil a anuntat ca va reduce subventiile cu 2 miliarde de dolari, iar alte companii concurente cu 1,9 miliarde de dolari, potrivit estimarilor analistilor. China Telekom a confirmat miercuri ca va reduce aceste subventii, fara sa mentioneze cu cat.
Apple se pregateste sa lanseze un iPhone cu un ecran mai mare decat modelele actuale, iar Samsung intentioneaza sa introduca pe piata aparatul Note 4, care face parte dintr-o gama de dispozitive care in mod traditional erau subventionate cu pana la 700 de dolari.
Ambele companii au nevoie de introducerea unor noi modele pe piata smarthphone din China, unde Samsung a pierdut pozitia de lider, in trimestrul trecut, in timp ce Apple nu a reusit sa intre intre primii cinci mari furnizori, in functie de vanzari, relateaza Bloomberg, potrivit Mediafax.
"Reducerea discounturilor acordate de operatori si intensificarea concurentei din partea producatorilor locali va influenta felul in care consumatorii vor primi noile telefoane", a declarat Tay Xiaohan, analist la International Data in Singapore.
Xiaohan a aratat ca impactul va fi mai mare in cazul smartphone-urilor varf de gama, in care se incadreaza Note 4 si iPhone 6. Reprezentantii Apple si ai Samsung au refuzat sa comenteze.
Reducerea discounturilor va face ca cumparatorii chinezi care plateau circa 100 de dolari pentru un nou iPhone prin intermediul operatorului de telefonie sa fie nevoiti sa cheltuiasca pana la 800 de dolari pentru un astfel de aparat.
Apple si Samsung vand cele mai performante telefoane operatorilor de telefonie cu circa 600-800 de dolari, iar acestia suporta mare parte din pret, la vanzarea catre clienti. Cele mai mari discounturi sunt oferite clientilor care opteaza pentru abonamentele cele mai scumpe.
China Mobile plateste Apple 700-800 de dolari pentru un iPhone 5 cu o capacitate de stocare de 16 gigabiti, a aratat Neil Shah, director la Counterpoint Research in Mumbay. Ulterior, China Mobile comercializeaza telefoanele cu circa 860 de dolari, fara abonament. In cazul abonamentelor scumpe, operatorul ofera un discount de 88%.
Directorul general al China Mobile, Xue Taohai, a declarat la jumatatea acestei luni ca operatorul va cheltui in acest an 21 de miliarde de yuani (3,4 miliarde dolari) pentru subventionarea telefoanelor vandute clientilor, comparativ cu suma de 34 de miliarde de yuani anuntata anterior. Decizia a fost luata in conditiile in care cel mai mare operator chinez in functie de numarul utilizatorilor a inregistrat al patrulea declin al profitului trimestrial.
Autoritatile chineze de reglementare au cerut operatorilor sa scada discounturile pentru a reduce costurile cu 40 de miliarde de yuani (circa 7 miliarde de dolari) in urmatorii trei ani, din cauza cheltuielilor prea mari facute in acest scop, precum si cu publicitatea, au declarat luna trecuta surse apropiate situatiei.
Intre timp, Apple urmeaza sa introduca doua noi modele de smartphone-uri, unul cu ecran de 4,7 inci si un altul cu ecran de 5,5 inci, potrivit unor surse. Modelele urmeaza sa fie lansate pe 9 septembrie, a spus o persoana apropiata situatiei.
Samsung urmeaza sa lanseze noul Note 4 pe 3 septembrie, dupa ce a raportat pentru trimestrul trecut cel mai mic profit din ultimii doi ani, din cauza stagnarii vanzarilor de aparate din gama Galaxy S.
Pe acelasi subiect: