Cumparatorii sunt tot mai interesati de aparatele cu ecrane de cel putin 5 inci (13 centimetri), pentru a naviga mai usor pe Internet, in timp ce altii isi aleg in completare si o tableta. Nokia este absenta de pe ambele segmente, dominate de Samsung Electronics si Apple.

Incapacitatea Nokia de a intra pe piata telefoanelor cu ecrane mari marcheaza a treia ocazie in care compania rateaza o tendinta majora. In 2004, Nokia a intrat tarziu pe piata telefoanelor cu clapeta, precum si pe segmentul aparatelor touch screens.

De aceasta data este in joc viitorul Nokia pe piata smartphone, compania incercand sa isi sustina redresarea cu gama de smarphone-uri Lumia.

Vanzarile de telefoane cu ecrane de minim 5 inci au crescut anul trecut de la 1,2 milioane unitati in 2011 la 29,7 milioane unitati, a aratat Francisco Jeronimo, analist la compania de cercetare a pietei IDC.

Jeronimo considera ca este o tendinta care nu poate fi ratata, oamenii folosind telefoanele intr-un mod diferit, consumand continut media prin retelele mobile. Analistul considera ca desi Nokia nu a anuntat lansarea unui telefon mai mare, aproape sigur pregateste unul, pe care il va prezenta peste cateva luni.

Un purtator de cuvant al Nokia a refuzat sa comenteze.