Minunile tehnologiei: cum va deveni telefonul de serviciu parte integrata a smartphone-ului personal
Smartphone
Research In Motion (RIM), producatorul marcii BlackBerry, va dezvolta impreuna cu alte doua companii un software de "personalitate multipla" pentru smartphone-uri si tablete, care va permite angajatilor sa utilizeze gadgeturile personale si in interes profesional, scrie Bloomberg.
RIM, VMware si Red Bend Software lucreaza la dezvoltarea proiectului BlackBerry Balance, pentru a permite angajatilor sa foloseasca propriile smartphone-uri si tablete in interes de serviciu fara compromiterea vietii private si, in acelasi timp, fara cheltuielile suplimentare din partea angajatorului pentru aparate si intretinerea acestora.
Se estimeaza ca 28% dintre angajati utilizeaza electronicele personale in interes de serviciu, iar piata produselor software care se adreseaza acestora a ajuns in 2011 la peste 67 miliarde de dolari, relateaza Bloomberg, preluata de Mediafax.
RIM vrea sa introduca BlackBerry Balance in noul sistem de operare pregatit pentru 30 ianuarie, cand va lansa smartphone-ul BlackBerry 10, cea mai ambitioasa incercare a companiei canadiene de a reveni in lupta cu Apple si Google.
Angajatii genereaza in medie costuri lunare cu 14% mai ridicate in utilizarea electronicelor de serviciu, potrivit unui studiu efectuat anul trecut de Aberdeen Group. Pe de alta parte, utilizarea aparatelor personale in interes de serviciu expune companiile la riscuri de securitate.
VMware lucreaza la o astfel de solutie software pentru platforma Android. Prin atingerea unei icoane, un angajat va putea alterna intre sistemul de operare personal, cu aplicatiile si interfata folosite in viata de zi cu zi, si o platforma software virtuala, cu aplicatiile necesare pentru serviciu, izolata si administrata de la distanta de departamentul IT al companiei la care lucreaza.
Companiile nu vor putea accesa datele personale ale angajatilor si vor putea supraveghea si modifica de la distanta continutul platformei virtuale pentru lucru. Spre exemplu, o firma va putea sterge informatiile sensibile de pe smartphone-ul unui angajat care a demisionat. O zona sensibila este responsabilitatea pentru un dispozitiv care se strica, insa astfel de chestiuni pot fi rezolvate prin negociere de la caz la caz sau prin stabilirea unei politici la nivelul fiecarei companii.
O alta problema este jonglarea intre agenda, email-ul si aplicatiile personale si cele de serviciu - trecerea pe una dintre platforme opreste accesul la continutul disponibil pe cealalta. In viziunea RIM, BlackBerry Balance va agrega agenda si mesajele personale cu cele din sfera profesionala, pentru a nu obliga utilizatorul sa treaca des de la o interfata la cealalta.
Cheltuielile companiilor si angajatilor pentru hardware, software si servicii conexe utilizarii dispozitivelor personale in interes de serviciu va creste la 181,4 miliarde de dolari in 2017, potrivit estimarilor companiei de cercetare MarketsandMarkets.
Cele mai noi vesti din tehnologie sunt pe pagina CES 2013
Mai multe despre:
#smartphone#telefoane inteligente
Pe acelasi subiect: