Compania, inregistrata in China si in Statele Unite, anticipeaza un potential semnificativ de extindere in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), a declarat Gianfranco Lanci, presedintele operatiunilor Lenovo in aceasta regiune.

"Vrem sa devenim numarul 1 in urmatoarele 18 luni, pana la inceputul lui 2015. Exista oportunitati mari de crestere in domeniul PC-urilor in intreaga regiune si mai este spatiu de dezvoltare", a afirmat Lanci intr-un interviu la expozitia pentru electronice de consum IFA din Berlin.

Hewlett-Packard si-a pastrat suprematia in regiune in trimestrul al doilea, cu o cota de 18%, dar a pierdut teren in fata Lenovo, care este in crestere, potrivit firmei de analiza a pietei Gartner.

Lenovo a avut in trimestrul al doilea o cota de 12%, urmata de Acer.

Pentru a deveni lider, Lenovo introduce noi laptop-uri si produse precum notebook-uri si tablete. Compania a lansat pe piata in aceasta saptamana trei laptop-uri ThinkPad, mai subtiri si mai usoare decat modelele anterioare, precum si o colectie de dispozitive "multimode" destinate utilizatorilor de business si casnici.

Lenovo a prezentat joi si un aparat premium din gama smartphone, pentru a concura liderii de piata Samsung Electronics si Apple. Telefonul Vibe X are un ecran de 5 inci (12,7 centimetri) si functioneaza cu sistemul Android 4.2. Aparatul va intra la vanzare pe piata chineza luna viitoare si pe alte piete din decembrie.

"Intentionam sa intram pe piata europeana la jumatatea anului viitor, cu acest aparat", a spus Lanci. Pretul va fi la nivelul superior al gamei de smartphone-uri Lenovo in afara Chinei, de 149-499 euro.

Lenovo este pe locul al doilea in China pe piata smartphone-urilor ieftine si pe locul patru in lume. In prezent, compania vrea sa intre pe piata cu telefoane care sa cuncureze direct Galaxy S4 al Samsung si iPhone al Apple.

De asemenea, Lenovo vrea sa ajunga in acest an la o cota de 5% pe piata tabletelor din regiunea EMEA si la 10% in 2014.