Gigantii IT preiau podiumul in topul celor mai valoroase branduri din lume. Valoarea combinata a Google si Apple echivaleaza cu PIB-ul Suediei
Social media, IT
Google, Apple si Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume, arata editia din 2017 a unui top realizat anual de BrandZ, potrivit caruia valoarea cumulata a celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 8%, la 3.600 miliarde de dolari, dupa un avans de 3% inregistrat in urma cu un an. scrie News.ro.
Astfel, brandul Google valoreaza 245,5 miliarde de dolari, Apple 234,6 miliarde de dolari, iar Microsoft 143,2 miliarde de dolari.
Valoarea combinata a brandurilor Google si Apple este echivalenta cu PIB-ul Suediei.
Amazon a intrat in top 10 global pe pozitia a patra, in urma unei cresteri de 41% a valorii brandului, la 139 de milioane de dolari.
Top 10 mai include in ordine Facebook, AT&T, Visa, Tencent, IBM si Mc’Donalds.
Un numar de 37 de companii tehnologice reprezinta 54% din valoarea celor 100 de branduri incluse in topul global al BrandZ.
Valoarea brandurilor tehnologice din Global Top 100 a crescut cu 16% in termeni anuali, comparativ cu avansul de 4% al celorlalte marci.
YouTube, Netflix si Snapchat intra pentru prima data in top
Cele sapte branduri nou intrate in topul acestui an au legatura cu tehnologia, respectiv YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat, precum si Xfinity si Sprint.
Marcile din retail au consemnat si ele o crestere ridicata a valorii, de 14%, sustinuta de comertul electronic. Esta cazul avansului de 41% consemnat de Amazon si cel de 20% al Alibaba.
Valoarea brandului Adidas a avansat cu 58%, performanta sustinuta de soliditatea ofertei sale de moda si a initiativelor de crestere a popularitatii pe piata americana.
Un numar de 54 din cele 100 de branduri incluse in top sunt din Statele Unite si reprezinta 71% din valoarea totala a acestora.
Valoarea marcilor chinezesti a crescut cu peste 900%
In ultimii 12 ani, valoarea brandurilor americane a crescut cu 181%, comparativ cu 102% in cazul marcilor din alte tari.
In termeni anuali, valoarea brandurilor americane a avansat cu 12%, iar cea a altor branduri a scazut cu 1%, cu exceptia celor din China, a caror valoare a urcat cu 1%.
Un numar de 13 branduri din totalul de 100 provin din China, fata de numai 1 in urma cu 12 ani. Valoarea marcilor chinezesti a crescut cu 937% in ultimii 12 ani, reprezentand 11% din valoarea top 100.
BrandZ noteaza ca varsta medie a unui brand din top 100 este in prezent de 67 de ani, in scadere de la 83 de ani in 2006.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS