Time Inc., cel mai mare grup editorial american, a confirmat joi faptul ca va adauga reclame de mici dimensiuni pe copertele revistelor Time si Sports Illustrated, doua dintre publicatiile sale principale.

Primele astfel de reclame, comandate de grupul media Verizon, vor consta in benzi de mici dimensiuni ce vor fi tiparite pe coperta. In unele cazuri, acestea vor face referire la reclame de dimensiuni mai mari din paginile revistelor. 

Time Inc. se pregateste sa se desprinda din grupul Time Warner la inceputul lunii iunie, pentru a deveni o companie separata, cu actionariat public.

Norman Pearlstine, directorul departamentului de continuturi de la Time Inc., spune ca, daca aceste reclame de pe coperta vor atrage interesul advertiserilor, atunci compania ar putea sa extinda aceasta practica si la alte publicatii, precum People, InStyle si Fortune.  El considera ca aceasta idee "a devenit deja ceva comun atat pentru produsele digitale, cat si pentru ziare", dand drept exemplu reclamele care apar pe prima pagina a ziarelor The Financial Times si The Wall Street Journal si cele de pe paginile de start ale site-urilor altor publicatii. 

Multe publicatii, inclusiv The New York Times, si-au intensificat eforturile depuse pentru a-i atrage pe advertiseri, pentru ca acestia cheltuiesc sume tot mai mari pe internet, de exemplu, pe motorul de cautare Google si retelele de socializare precum Facebook.

Reclamele de pe copertele revistelor Time si Sports Illustrated par sa incalce normele stabilite de American Society of Magazine Editors (ASME), influentul grup comercial care decerneaza National Magazine Awards. Prima regula din ghidul de bune practici alcatuit de aceasta societate, care se adreseaza publisherilor si editorilor de reviste, este urmatoarea: "Nu tipariti reclame pe coperte!".  "Copertele reprezinta declaratia de brand a editorului si a publisherului. Reclamele nu trebuie tiparite direct pe coperta", precizeaza acelasi ghid.