In acest sens, reprezentantii Google poarta discutii cu creatorii de continuturi. Taxa ar putea fi introdusa incepand din ultima parte a acestui an, au declarat persoane apropiate negocierilor pentru The Wall Street Journal, preluata de Mediafax.

Aceasta strategie vizeaza atragerea de noi venituri de catre YouTube si de cele cateva mii de parteneri ai acestui site. De asemenea, prin aceasta strategie, YouTube ar putea sa atraga noi creatori de continut, care isi doresc un alt model de venituri decat cele provenite din publicitatea postata pe site-ul de partajare de fisiere video detinut de Google.

Reprezentantii YouTube au mai vorbit despre posibilitatea introducerii unei taxe pentru vizionarea anumitor tipuri de continut in ultimii ani, astfel ca negocierile cu creatorii de continut nu sunt surprinzatoare. "Multi dintre creatorii de continut cu care ne aflam in parteneriat considera ca ar trebui sa beneficieze de venituri atrase de introducerea unei taxe de acces la continutul pe YouTube, fapt pentru care ne gandim la acest aspect", a declarat, marti, un purtator de cuvant al YouTube.

Aceasta initiativa s-ar putea realiza in diferite forme, au mai spus persoane apropiate negocierilor.

Intr-un prim scenariu, creatorii de continut ar putea lansa noi canale pe YouTube, la care accesul se va face contra unei taxe. Intr-un alt scenariu, creatorii de continut i-ar putea taxa pe acei utilizatori ai site-ului YouTube care vor sa aiba acces la un anumit continut mai repede decat restul utilizatorilor. De altfel, multi creatori considera ca acest al al doilea model este de preferat primului model.

Totodata, Google spera ca, prin concretizarea acestei initiative, si detinatorii de posturi de televiziune vor opta sa isi posteze o parte din continutul lor pe YouTube. In prezent, YouTube atrage venituri din inchirierea sau vanzarea de filme online, la preturi cuprinse intre 1,99 si 14,99 dolari.

Mark Mahaney, analist la RBC Capital Markets, estimeaza ca veniturile YouTube in 2012 se ridica la 4 miliarde de dolari, in crestere fata de 2011, cand se ridicau la 2,5 milioane de dolari. El estimeaza, de asemenea, ca, in 2013, YouTube va atrage venituri de 5 miliarde de dolari.

In ultimii ani, YouTube a investit in lansarea de noi canale in SUA, pentru extinderea si dezvoltarea acestui site de partajare de fisiere video. In acest sens, YouTube a platit peste 150 de milioane de dolari unor celebritati precum Jay-Z si Madonna, care vor crea continut special pentru acest site. In acelasi sens, YouTube a incheiat parteneriate cu mari companii, precum Walt Disney si Endemol.

Site-ul de partajare de fisiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat in Statele Unite in luna iulie 2012. Acest studiu a evidentiat faptul ca subiectele de actualitate au fost cele mai cautate pe YouTube intr-o perioada de 15 luni, intre 2011 si 2012.

Totodata, YouTube sustine ca peste 72 de ore de inregistrari video sunt postate pe site in fiecare minut si ca peste patru miliarde de fisiere video sunt vizionate in fiecare zi.