[Studiu] Reclamele second screen capteaza atentia mai usor decat reclamele TV
Ce faci cand ai in fata un televizor, iar in mana un laptop, o tableta sau un telefon? Chiar daca te uiti la un show TV, interesul tau scade treptat si, daca tot ai la indemana un device mobil, preferi sa intri pe net si sa vezi mai mult continut legat de show sau sa comentezi cu prietenii.
Cel mai probabil nu mai esti atent la ce se intampla pe ecranul TV, insa timpul de consum media e recuperat de folosirea simultana a dispozitivului mobil. Iar reclamele pe care tocmai le-ai ratat la TV iti poti aparea pe telefon sau tableta.
O arata un studiu realizat de Nielsen pentru platforma de video advertising YuMe, in care 200 de respondenti au avut la dispozitie 20 de minute si diverse device-uri pe care le puteau folosi dupa plac: televizoare, laptopuri, tablete si telefoane. Chiar daca mai mult de jumatate dintre ei (peste 53%) au ales sa se uite prima data la TV, atentia le-a fost atrasa rapid de celelalte dispozitive. Programul TV a continuat sa ruleze pe fundal, asa ca doar 30% dintre reclamele difuzate aici au fost vazute de utilizatori, in timp ce pe laptop au fost urmarite 71% dintre reclame, iar pe tableta 93% dintre reclamele afisate.
Astfel, desi atentia celor ce se uita la TV e captata si de alte device-uri, brandurile raman in continuare vizibile atat timp cat ruleaza campanii cross-screen, pe cat mai multe ecrane (TV-laptop-tableta-telefon) in acelasi timp.