Retailerii nu sunt convinsi ca social media poate livra vanzari directe
Dupa ce a analizat date de la 500 de milioane de consumatori care au facut vanzari in valoare de $100 de miliarde in perioada ianuarie – martie 2016, platforma de consultanta in e-commerce Custora a ajuns la concluzia ca doar 1,5% dintre conversii sunt realizate pe platformele sociale. Nici macar introducerea butoanelor cu call-to-action de cumparare de catre Facebook, Twitter si Pinterest in 2015 nu a imbunatatit situatia.
La polul opus stau tacticile digitale care si-au demonstrat deja eficienta, precum search, direct e-mail, marketing afiliat si display. Impreuna, ele insumeaza 70% din tranzactiile inregistrate in studiu, in timp ce 20% au fost fie decizii impulsive de cumparare, fie generate de marketing traditional, offline. Chiar si SMS-urile sau notificarile push par sa genereze mai multe conversii decat social media.
Cel putin pana acum, oamenii prefera sa nu cumpere direct din social media, ci sa continue research-ul pe alte site-uri, un traseu mai greu de urmarit de catre marketeri. Din acest motiv, majoritatea companiilor au inca asteptari limitate de la social media ca unealta de vanzari directe. Cele mai eficiente strategii utilizeaza platformele sociale mai ales ca unealta de branding si ca o foarte buna sursa de date despre consumatori, pe care le folosesc apoi pentru a-i targeta pe acestia cu alte formate de ad-uri digitale.