Reprezentanti ai regelui Philippe al Belgiei au cerut explicatii filialei locale a Burger King, detinute de Restaurant Brands International.

Le-am spus ca nu suntem multumiti de faptul ca folosesc imaginea regelui in campania lor”, a declarat un purtator de cuvant al Palatului, Pierre-Emmanuel De Bauw, adaugand ca imaginea monarhului – care apare ca un desen animat – nu poate fi folosita in scopuri comerciale.

O purtatoare de cuvant a Burger Brands Belgia, Shana Van den Broeck, a declarat ca societatea analizeaza cat este de oportun sa schimbe campania publicitara. “Analizam cum sa continuam. Daca vom face vreo schimbare la campania noastra, vom comunica acest lucru”, a spus ea.

Clipul animat, care noteaza ca regele Philippe a fost incoronat in 2013, anunta lansarea marcii in Belgia, luna viitoare, si intreaba. “Doi regi. O coroana. Cine va conduce: Votati acum”. Utilizatorii care voteaza pentru monarhul de 57 de ani sunt supusi apoi unei serii de intrebari pecum: “Sunteti sigur? Nu va va gati cartofi prajiti”.

In 1950, belgienii au organizat un referendum privind o propunere de abolire a mornarhie, in urma rolului jucat de bunicul regelui Philippe, Leopold al III-lea, in timpul ocupatiei naziste. Leopold a fost nevoit sa abdice in favoarea fiului sau, unchiul lui Philippe.