Radioul – va mai avea un loc in viitoarele generatii de masini?
In ce priveste continutul audio, traim intr-o lume dominata de streaming si download. Sursele tot mai variate de muzica si inregistrari ne-au facut sa “ascultam” mai mult, din mai multe locuri. Acasa si la birou, Mp3-ul, podcast-ul si serviciile de streaming precum Spotify, SoundCloud sau Apple Music au inlocuit radioul si CD-ul. Cu toate acestea, radioul ramane rege peste sunetele din automobil... deocamdata.
Pe masura ce dashboard-ul masinilor evolueaza spre digital, insa, radioul este amenintat de o marginalizare rapida si posibil artificiala: ceea ce odata era unicul format media disponibil soferilor trebuie acum sa concureze cu o gama tot mai larga de aplicatii instalate pe display-ul din bord.
Un studiu realizat pe 1.500 de oameni care au achizitionat o masina in ultimii 3 ani a aratat ca, dintre soferii de toate varstele, 84% asculta radio in fiecare calatorie. Dintre cei cu varste cuprinse intre 20 si 29 de ani, 78% nu ar cumpara o masina fara radio. Daca ar putea alege o singura sursa de entertainment pentru timpul petrecut in masina, 70% ar alege radio, 11% ar alege CD-uri si doar 1% ar face streaming.