AT&T preia Direct TV. O noua mega-fuziune pe piata americana de pay-TV: 48,5 mld. dolari
Compania americana de telecomunicatii AT&T a decis sa achizitioneze operatorul prin satelit DirecTV, cu suma de 48,5 miliarde de dolari, in cadrul unei operatiuni care va da nastere unui nou gigant pe piata americana de pay-TV, informeaza AFP.
AT&T va plati o parte din aceasta suma in numerar si o parte cu propriile actiuni.
Grupul dispune si de o oferta de televiziune, insa achizitionarea operatorului DirecTV ii va oferi o dimensiune cu adevarat nationala pe aceasta piata, care va fi reconfigurata odata cu fuziunea anuntata a doi dintre cei mai mari operatori de cablu ai tarii, Comcast si Time Warner Cable.
Fuziunea dintre AT&T si DirecTV a fost validata in unanimitate de consiliile de administratie ale celor doua companii.
AT&T se asteapta la un efect pozitiv asupra beneficiului sau per actiune inca din primul an dupa incheierea tranzactiei, prevazuta a avea loc peste 12 luni, si mizeaza pe venituri de 1,6 miliarde de dolari dupa trei ani.
Grupul american precizeaza ca intentioneaza sa isi cedeze participarea pe care o detine in capitalul operatorului de telecomunicatii mexican America Movil, detinut de magnatul Carlos Slim, "pentru a facilita procedura de aprobare de catre regulatorii din America Latina".
Grupul AT&T a trebuit sa se repozitioneze pe aceasta piata, dupa ce a avut parte de o experienta neplacuta in 2011, cand a fost nevoit sa renunte la fuziunea cu un operator american de telefonie mobila mai mic, T-Mobile USA, filiala grupului Deutsche Telekom, din cauza unui veto al autoritatilor americane din domeniul concurentei.