Nu mai numaram click-uri, ci secunde? O noua moneda de schimb pentru advertisingul digital
In fiecare luna, valurile de afisari care invadeaza internetul – 3.5 trilioane la nivel mondial numai in august potrivit ComScore – atrag ca un vartej milioanele din publicitatea online. Dar ce s-ar intampla daca am putea cumpara timp pe site-uri? Daca am trece de la “de cate ori” a fost afisata o reclama la “cat timp” a petrecut publicul tinta in fata acelei reclame?
Ideea care schimba status quo-ul unei industrii
A aparut pentru prima data in 2013, cand publicatia londoneza Financial Times a prezentat-o la o conferinta dedicata propriilor oameni de vanzari. In competitia cu gigantii advertisingului digital cum sunt Google, Yahoo sau Facebook, dar si cu alti publisheri care atrag audiente mai mari, Financial Times incearca – la fel ca si The Economist – o regandire radicala a modului in care obtine venituri din publicitate.
In loc sa masoare volumul impresiilor generate, publicatia le propune advertiserilor un model bazat pe atentia userului, care ia in calcul timpul petrecut pe site si durata expunerii la mesajul brandului. Aceasta tranzitie de la CPM (costul pe mia de impresii) la CPH (costul pe ora sau pe 30 de secunde), arunca in aer un sistem de cumparare media vechi de doua decenii.
Click-uri versus secunde
Pana acum, numarul de afisari pentru o reclama si rata de click a bannerului (CTR) intrau in rapoartele de performanta ale agentiilor pentru campaniile de display.
“Am descoperit ca impresiile generate tin mai mult de o secunda, de doua, de cinci si chiar de 10” a declarat Jon Slade de la Financial Times. “De ce sa nu punem pret pe asta si la fel sa faca si agentiile de media”.
Folosind tehnologia Chartbeat pentru urmarirea activitatii oricarui vizitator pe o pagina, Financial Times masoara performanta unei reclame cu un cronometru: acesta se declanseaza atunci cand o reclama a aparut pe ecran timp de cel putin 5 secunde, iar din reclama se vede minim 50%. Metoda arata ca vizitatorii care au fost expusi reclamei au, in medie, cu 79% mai multe sanse sa-si aminteasca brandul.
E o alternativa controversata dar care, spun unii specialisti, ar putea deveni intr-un an o metoda larg acceptata de cumparare a reclamelor online, iar in viitor chiar cea mai buna metoda.
Sursa: adage.com
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS