Media si tehnologie: top 5 lucruri pe care trebuie sa le stii AZI
500 de miliarde de tweet-uri au fost postate in cei 10 ani de existenta impliniti de platforma sociala pe 21 martie. Postarea cu cele mai multe retweet-uri este selfie-ul de la Oscarurile din 2014, cea mai urmarita persoana este Katy Perry (85 milioane followeri), iar cea mai mentionata persoana in postarile altor useri este... Justin Bieber. In prezent, Twitter are 320 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna, iar 80% dintre acestia folosesc aplicatia mobila a retelei. In fiecare zi, pe Twitter se posteaza 500 de milioane de mesaje noi.
Vanzarile de pe Alibaba.com au depasit 460 de miliarde de dolari in ultimul an fiscal. Platforma chinezeasca de e-commerce, considerata un “eBay asiatic”, a inregistrat in aceasta perioada o crestere de 23%, care poate fi un indicator al tranzitiei economiei chineze de la o crestere sustinuta de investitii si exporturi catre una a consumului si serviciilor moderne, online.
Google vinde Boston Dynamics. In ultimul an, milioane de oameni din intreaga lume au urmarit clipurile cu roboti umanoizi autonomi mergand prin zapada sau asezand obiecte pe rafturi. Cu toate acestea, Google a decis sa-si scoata la vanzare divizia de robotica, din cauza incapacitatii acesteia de a veni cu un produs comercial care sa fie lansat pe piata in viitorul apropiat. Google a cumparat Boston Dynamics in 2013.
Veniturile din streaming-ul de muzica le-au depasit pe cele din downloads pentru prima data in istorie, conform Recording Industry Association of America (RIAA). In 2015, in SUA streaming-ul a adus 34.3% din venituri, urmat de download-uri, cu 34%. Formatele fizice, precum discurile de vinil si CD-urile, au contribuit cu doar 28.8% din vanzarile industriei.
Facebook va intrerupe suportul pentru Blackberry la doar cateva saptamani dupa ce si WhatsApp a anuntat o decizie similara. Daca in urma cu 7 ani, peste 70% dintre utilizatorii de smartphone foloseau Blackberry sau Symbian OS-ul lui Nokia, cei doi producatori au ajuns acum sa formeze o nisa prea putin profitabila pentru gigantii aplicatiilor sociale.