Media si tehnologie: top 4 noutati pe care vrei sa le afli
Snapchat si-a depasit marele rival. In ultimii 2 ani, Instagram a fost cea mai importanta retea sociala pentru adolescenti. Lucrurile par sa se fi schimbat, insa, de la inceputul lui 2016, conform unui studiu la care au raspuns 6.500 de tineri cu varste intre 14 si 19 ani. 28% dintre adolescentii americani au ales Snapchat, platforma unde continutul e efemer, ca cel mai important serviciu, urmat de Instagram, votat de 27% dintre respondenti.
Un pas mic pentru video in 360°, un salt imens pentru SpaceX. In urma cu o saptamana, SpaceX, compania infiintata de Elon Musk (fondator Tesla, PayPal), a facut public un clip spectaculos cu aterizarea unei rachete la punct fix pe o platforma marina autonoma. De ce spectaculos? Pentru ca este primul de acest fel filmat in format 360° si, totodata, un succes instantaneu care a fost vazut de peste 2,7 milioane de ori in doar cateva zile. Entuziasmul e cu atat mai mare cu cat acest clip ne arata o mostra din continutul ce va fi disponibil, in anii urmatori, prin castile de realitate virtuala (VR) pentru care ne pregateste formatul 360°. Clipul poate fi vazut aici.
A fost inventat un “sparring partner” pentru atletism. Atletii de top au un nou adversar pe pistele de atletism, un robotel cu care se pot intrece la antrenamente. BeatBot se deplaseaza pe roti, urmareste linia de demarcare pe care este asezat prin senzori infrarosu si parcurge cursa intr-o durata de timp prestabilita de alergator. Astfel, atletii isi pot masura in timp real performantele si se pot motiva sa fie “Forever Faster”, dupa cum spune chiar sloganul Puma, producatorul de articole sportive care a creat device-ul cu ajutorul inginerilor de la MIT si al agentiei JWT.
“Scoala Altfel” din SUA, mini-dezastru pentru cea mai importanta retea radio de peste ocean. Pe 28 aprilie, cand americanii sarbatoresc “Take Your Kids To Work Day” (“Ziua in Care Ne Aducem Copiii la Munca”), pe frecventele din reteaua National Public Radio nu s-a auzit nimic timp de aproape 2 minute, chiar in timpul stirilor din cel mai ascultat matinal american. De vina au fost chiar oaspetii strengari, care au apasat “la nimereala” exact secventa de butoane care i-a scos din aer pe realizatori.