Media si tehnologie: top 4 lucruri pe care trebuie sa le stii AZI
Ponder - “anti-reteaua sociala” lansata pe iOS. Creatorii aplicatiei de dating Tinder au creat o retea sociala care urmareste sa “democratizeze continutul original”. Spre deosebire de Facebook, Instagram sau Twitter, Ponder nu tine cont de popularitatea celui care posteaza, ci de valoarea lucrurilor postate. Pentru a stabili asta, utilizatorii dau Swipe Up pentru content care merita recomandat altor useri cu gusturi similare si Swipe Down pentru content irelevant. La fel ca orice retea sociala aflata la inceput, Ponder va supravietui doar daca va reusi sa atraga si sa mentina suficienti utilizatori.
In Augsburg, semafoarele pentru pietoni au fost integrate in borduri. Autoritatile orasului german au luat aceasta masura dupa ce au observat ca multi dintre utilizatorii de smartphone-uri isi riscau viata, fiind prea distrasi de telefoane pentru a mai observa semnele de circulatie. Un studiu recent a aratat ca 20% dintre pietonii europeni risca, astfel, sa fie implicati in accidente de trafic, tinerii fiind cei mai predispusi. In SUA, lucrurile stau chiar mai rau: 1 din 3 pietoni dau mesaje sau raspund la mailuri in timp ce traverseaza. Si China incearca sa gaseasca solutii pentru aceasta problema: in 2014, au fost create benzi speciale pentru “smombies”, termen rezultat din alaturarea cuvintelor “smartphone” si “zombies”.
Hashtag-urile sunt luate in serios de companii. Desi initial era doar un instrument de sortare a mesajelor de pe Twitter, platforma care nu avea un newsfeed, hashtag-ul e acum prezent in majoritatea campaniilor digital-driven si nu pare sa plece nicaieri. In ultimii 5 ani, in intreaga lume au fost depuse 2.898 de cereri pentru a transforma diferite hashtag-uri in marci inregistrate, dintre care jumatate doar in ultimul an.
Google vrea sa-i invete pe romani marketing digital. Anul acesta, Google va investi 42 milioane de euro pentru a extinde cunostintele digitale ale europenilor. In Romania, investitia s-a materializat deja in Atelierul Digital, o platforma online gratuita care cuprinde 89 de lectii video, impartite in 23 de teme, printre care prezenta in Social Media, promovarea pe dispozitive mobile, integrarea online-offline sau eCommerce. Optional, utilizatorii sustin un test la finalul cursului, in urma caruia pot primi o certificare Google si IAB Europe. România este codasa Uniunii Europene la competente digitale, Conform Digital Economy & Society Index (DESI).