La ce fac romanii “click”
Conform raportului gemiusAdMonitor pentru ultimele 6 luni din 2015, romanii care au dat click cel mai des pe reclame au fost cei de peste 44 de ani si care au studii superioare. In ce priveste genul, click-urile au venit in pondere aproape egala de la femei si barbati.
Dupa tipul ad-ului, in 87% dintre campanii au fost folosite bannere statice, in timp ce formatele Rich Media au fost incluse in 33% din campanii, in crestere cu 8% fata de anul trecut, continuand trendul ascendent din ultimii ani.
Intre device-uri, desktop-ul scade cu 7%, dar ramane deocamdata regele afisarilor, cu 76% din total. Mobile-ul creste pe toate palierele si castiga detasat lupta ratei de click (CTR): cu doar 24% din afisari, smartphone-urile si tabletele au generat 36% din click-urile masurate.
Dintre categoriile de produse si servicii, cea mai buna rata de click au avut-o reclamele pentru mancare si bautura, urmate de cele la medicamente si la produse de infrumusetare. La polul opus se afla reclamele din categoriile telecom, media si carti.