In plus, versiunile tiparite ale celor doua publicatii au in prezent 200.000 de abonati, cu 50.000 mai mult fata de iulie 2010, cand a fost introdus sistemul de taxare pentru consultarea versiunilor online ale celor doua ziare.

Publicatiile The Times si The Sunday Times sunt editate de compania news UK, controlata de magnatul media Rupert Murdoch.

Katie Vanneck Smith, Chief Marketing Officer al companiei News UK, a declarat la Digital Editors Network Conference, organizata recent la Londra, ca a fost necesara o perioada de 15 luni pentru recuperarea pierderilor in vanzari cauzate de introducerea sistemului cu taxa. Potrivit acesteia, comportamentul consumatorilor de stiri online - marcat initial de neincredere si aversiune ca urmare a introducerii taxei pentru continutul pe internet - incepe sa se schimbe.

In acest context, Katie Vanneck Smith a explicat ca a crescut durata in care o persoana obisnuieste zilnic sa lectureze stiri. Astfel, o persoana obisnuia sa petreaca 40 de minute "in print". In prezent, insa, o persoana citeste stiri in publicatii tiparite timp de 30 de minute, in timp ce articolelor online le sunt dedicate 12 minute. Chiar daca se poate sesiza o usoara scadere a timpului dedicat lecturii stirilor din publicatiile tiparite, timpul dedicat acestora continua sa fie predominant.

Aceste statistici sunt incurajatoare si indica faptul ca taxarea continutului online nu are in mod implicit o influenta negativa asupra abonamentelor publicatiilor tiparite. Dimpotriva, in unele cazuri, taxarea continutului online poate influenta pozitiv vanzarile in print, se mai spune pe blog.wan-ifra.org.

Pe de alta parte, si tabloidul The Sun, cel mai vandut ziar din Marea Britanie, si cotidianul de interes general The Daily Telegraph au anuntat la inceputul acestui an ca au decis sa introduca taxe pentru accesarea continutului lor online.

In Marea Britanie, acest sistem a fost implementat si de publicatia economica Financial Times.

Sistemul de taxare a continutului online, cu posibilitatea accesului gratuit la cateva materiale pe luna, a fost deja introdus de mai multe publicatii din Statele Unite ale Americii, printre care si The New York Times, si din Canada.