ProTV este cel mai important brand media din România şi se afla pe locul 12 în clasamentul general. Specialiştii remarcă faptul că acolo unde statul este administrator al companiilor brandurile scad în performanţă de la an la an.

Clasamentul celor mai valoroase branduri este condus de Dacia, cu peste 1,4 miloane de dolari, potrivit celor de la
Brand Finance România.

În top 50, acesta este singurul brand auto, dar valorează cât toate brandurile din comerţ la un loc, de exemplu. eMag şi Dedeman sunt pe 2 şi 3, ambele în creştere accentuată faţă de anul trecut.

După Petrom şi RCS&RDS, Banca Transilvania e pe locul al şaselea, iar alte două bănci: BRD şi BCR pe 8 şi 10. Singurul brand de tehnologie din top 10 e Bitdefender, iar Electrică e singura companie de utilităţi prezenta aici.

ProTV e pe locul al 12-lea, la mare distanţă de celelalte branduri media româneşti. În timp ce ProTV s-a menţinut pe aceeaşi poziţie ca anul trecut, concurentele sale au pierdut câte 3, respectiv 25 de locuri.

Mihai Bogdan, director Brand Finance România: ”În Top 50 media de creştere este de aproximativ 14%, ceea ce înseamnă dublul creşterii economice a întregii economii a României. Brandurile puternice, brandurile de top, se demonstrează şi cifric că ele cresc mult mai rapid şi mult mai mult decât restul brandurilor, decât media economiei.”

Ca să afle valoarea unui brand, specialiştii iau în calcul mai multe lucruri.

Mihai Bogdan, director Brand Finance România: “Performanta financiară, deci cifrele financiare, care înseamnă veniturile, evoluţia, profitul, dar şi forţa brandului pe care o calculăm tot aşa prin mai mulţi factori în piaţa respectivă, în sectorul respectiv, în contextul competitiv al brandului respectiv.”

Brandurile noi, create după Revoluţie, ocupă mai mult de jumătate din Top 50, iar valoarea lor depăşeşte 2 miliarde de dolari.