Topul celor mai valoroase 50 de branduri românești. ProTV, cel mai important brand media din țară
Adunate, cele mai valoroase 50 de branduri româneşti înseamnă peste 3,5 miliarde de dolari. Suma a fost calculată de o companie internaţională specializată, iar pe primele locuri sunt Dacia, eMag, Dedeman şi Petrom.
ProTV este cel mai important brand media din România şi se afla pe locul 12 în clasamentul general. Specialiştii remarcă faptul că acolo unde statul este administrator al companiilor brandurile scad în performanţă de la an la an.
Clasamentul celor mai valoroase branduri este condus de Dacia, cu peste 1,4 miloane de dolari, potrivit celor de la
Brand Finance România.
În top 50, acesta este singurul brand auto, dar valorează cât toate brandurile din comerţ la un loc, de exemplu. eMag şi Dedeman sunt pe 2 şi 3, ambele în creştere accentuată faţă de anul trecut.
După Petrom şi RCS&RDS, Banca Transilvania e pe locul al şaselea, iar alte două bănci: BRD şi BCR pe 8 şi 10. Singurul brand de tehnologie din top 10 e Bitdefender, iar Electrică e singura companie de utilităţi prezenta aici.
ProTV e pe locul al 12-lea, la mare distanţă de celelalte branduri media româneşti. În timp ce ProTV s-a menţinut pe aceeaşi poziţie ca anul trecut, concurentele sale au pierdut câte 3, respectiv 25 de locuri.
Mihai Bogdan, director Brand Finance România: ”În Top 50 media de creştere este de aproximativ 14%, ceea ce înseamnă dublul creşterii economice a întregii economii a României. Brandurile puternice, brandurile de top, se demonstrează şi cifric că ele cresc mult mai rapid şi mult mai mult decât restul brandurilor, decât media economiei.”
Ca să afle valoarea unui brand, specialiştii iau în calcul mai multe lucruri.
Mihai Bogdan, director Brand Finance România: “Performanta financiară, deci cifrele financiare, care înseamnă veniturile, evoluţia, profitul, dar şi forţa brandului pe care o calculăm tot aşa prin mai mulţi factori în piaţa respectivă, în sectorul respectiv, în contextul competitiv al brandului respectiv.”
Brandurile noi, create după Revoluţie, ocupă mai mult de jumătate din Top 50, iar valoarea lor depăşeşte 2 miliarde de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS