Piata cinematografica din China a crescut cu 34% in 2014 si a devenit prima piata internationala (din afara Statelor Unite, n.r.) care a depasit pragul incasarilor de 4 miliarde de dolari, cu un box office anual de 4,8 miliarde de dolari. 

Box office-ul nord-american a scazut cu 5% in 2014 si a ajuns la valoarea de 10,4 miliarde de dolari, in ciuda faptului ca mai mult de doua treimi (68%) din populatia nord-americana a mers cel putin o data la cinematograf anul trecut. Aceste persoane au cumparat 51% din totalul biletelor vandute in Statele Unite si Canada.

"In ultimii ani, pe plan mondial, mai multi oameni ca niciodata au mers la cinematografele locale pentru a viziona filme regizate de cineasti, atat in Statele Unite, cat si in restul globului", a declarat Chris Dodd, presedintele si CEO al MPAA. 

"Aceasta nu este doar o poveste de succes americana, ci o poveste mondiala despre valoarea talentului, a creativitatii si importantei pe care o au povestile pe care le spunem pe marile ecrane. Noi spunem povesti care transced granitele si transforma experientele individuale in experiente impartasite de lumea intreaga. 2014 a fost un an puternic, iar 2015 a inceput intr-o maniera extraordinara, cu un box office nord-american in crestere cu 11% in primele doua luni ale acestui an", a adaugat Chris Dodd. 

Numarul de proiectii cinematografice a crescut cu 6% in 2014, ajungand la peste 142.000. Peste 90% din totalul proiectiilor cinematografice de pe plan mondial sunt deja realizate in cinematografe inzestrate cu sisteme si echipamente digitale. 

Pe piata nord-americana, numarul filmelor lansate de studiourile care sunt membre in Motion Picture Association of America a crescut pentru prima data in ultimii cinci ani si au ajuns la un total de 136 in 2014. Totalul filmelor lansate si numarul filmelor lansate de studiourile care nu fac parte din MPAA au crescut si ele cu 7% respectiv 5%.