Autobuzul SOR a ajuns la Cabana Balea Lac cu peste 20% din baterie, iar pentru coborare a incarcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu.

Traseul a fost unul destul de dificil, in conditiile in care printre obstacolele din trafic s-au aflat vehicule care transportau lemn, dar si nerabdarea altor soferi care nu respectau vitezele legale.

La volanul autobuzului s-a aflat unul dintre soferii cu experienta ai RATB, Vener Rus.

Autobuzul este dotat cu un motor asincron racit cu lichid, Skoda Electric, instalatie electrica Cegelec si acumulatori Winston Battery/Lithium-ion. Are o capacitate de 85 de locuri, un timp de incarcare a bateriilor de 7-8 ore si o autonomie extra-urbana de 250 de kilometri.  

Dupa traversarea Transfagarasanului, vehiculul a continuat programul de teste in Timisoara, Arad, Lugoj, Oradea si alte cateva orase din zona de nord-vest a tarii.  

"In contextul economic actual, in care criza energetica se adanceste tot mai mult, iar poluarea si incalzirea globala devin prioritatea numarul unu pentru noi toti, utilizarea vehiculelor cu tractiune electrica poate reprezenta o solutie viabila la aceste probleme, motiv pentru care Primaria Municipiului Bucuresti a considerat oportuna testarea unei noi solutii de transport public in Capitala", au precizat, la acea data, reprezentantii RATB.