"Cererea pentru destinatii din Turcia se diversifica. Alaturi de Antalya revin in preferintele turistilor destinatii precum Bodrum, Fethye, Marmaris si Kusadasi, atat pentru pachete charter, cat si pentru pachete pentru individuali cu transport propriu. Turcia va ramane principala destinatie externa pentru turistii romani in 2016, ceea ce se vede in continuare si in cifrele Eximtur, care indica o crestere de peste 5%, in conditiile in care Turcia a fost pentru noi principala destinatie externa si in anul 2015. In 2016, destinatiile din Grecia se vor vinde mult mai repede. Explicatia vine si din faptul ca spre aceste destinatii s-au reorientat o mare parte din tour-operatorii rusi. Trendul de crestere cu 10% va putea sa fie chiar depasit, daca vom reusi sa convingem turistii sa isi faca rezervari cat mai din timp", a explicat Lucia Morariu.  

O crestere deosebita se inregistreaza pentru pachete turistice tip croaziera, dar si pentru destinatii exotice diverse, iar trendul indica un mare interes in 2016 pentru acest tip de produse.

Cele mai mari cereri au fost inregistrate in ultima perioada pentru Republica Dominicana, care ofera solutii deosebite de confort si un raport excelent calitate-pret pentru hoteluri de lux.  

"Destinatiile din Romania sunt cele mai cautate in perioada de early-booking. Am inregistrat cresteri de peste 50% pentru serviciile turistice in statiunile de pe Litoralul Marii Negre si de peste 80% pentru celelalte destinatii autohtone, indeosebi pentru zona statiunilor balneare si complexele turistice din statiuni cu centre spa sau pentru hotelurile care au propriile centre spa. Destinatiile externe au crescut cu peste 15% fata de anul 2015", a precizat ea.  

Mamaia si Navodari raman primele in preferintele turistilor, dar sunt cresteri importante de vanzari si pentru statiuni, precum Eforie Nord si Venus sau Neptun. Se vand foarte bine unitatile care ofera servicii all inclusive si, in general, acelea care au un grad mai ridicat de confort, 3 stele superior, 4 si 5 stele.  

"In Eforie Nord, in Venus si in Saturn avem o colaborare extinsa cu trei complexe care ofera servicii all inclusive si care ne-au adus deja cresteri de vanzari de peste 20% la acest tip de produse. Ceea ce am observat si in cazul destinatiilor de litoral este ca acestea s-au vandut mult mai din timp, mult mai mult la early booking. Am depasit, la Eximtur, deja un milion de euro vanzari pentru litoral 2016 si avem perioade la anumite hoteluri unde ne straduim sa suplimentam locurile alocate deoarece le-am epuizat", a spus Morariu.  

Produsele tip city-break, organizate de compania de calatorii din Cluj, vacante in capitale si orase importante ale lumii, pastreaza un trend consolidat de crestere de peste 15%, bazat si pe solutiile online de comparare a preturilor.  

Insulele spaniole, Mallorca, Insulele Canare, Ibiza, reprezinta o oportunitate de crestere a vanzarilor, apreciaza oficialul ANAT.

Conform Luciei Morariu, "cresterea de peste 10% indica si in cazul acestor destinatii ca rezervarile trebuie facute din timp, in maximum doua luni fiind posibil ca locurile sa fie epuizate pentru perioadele de sezon cele mai cautate".