Trece Dunarea pe la noi, ce facem cu ea? Turism nu suntem in stare
In timp ce pe la noi prin porturile pline de gunoaie trec doar barje ruginite, ungurii, de pilda, au avut in 2009 o jumatate de milion de turisti in croaziera pe Dunare.
Anul acesta, 98.000 de straini, in special nemti, au ales sa calatoreasca pe Dunare pana in tara noastra. Au fost cu 10% mai putini ca in 2008. Din ce motive?
"Tarifele navelor sunt foarte ridicate, plus tarifele de acostare, taxele de pasager, ceea ce a facut ca oamenii sa mute, fata de anul trecut, 60 de croaziere pe partea ucraineana a Dunarii", a explicat Gheorghe Marginean, administrator de agentie de turism.
Taxele de la noi sunt cu 40% peste cele din Sebia, o alta tara dunareana care anul trecut a atras 150.000 de vizitatori. Pe langa faptul ca avem pretentii, nici porturile noastre nu arata spectaculos.
"In jurul pontoanelor, cateva cafenele sau terase. Pasagerii, dupa ce stau o zi intreaga in barca, uneori vor sa iasa si vor sa cumpere ceva", a spus Robert Weinberger, capitan de croaziere.
Pe scurt, desi nemtii, austriecii sau americanii dau si 1.200 de euro pentru o croaziera, nu au cu ce sa isi bucure ochii in afara Deltei Dunarii.
Orasele in care exista porturi, ca Tulcea sau Turnu Severin, nu sunt dintre cele mai atragatoare, iar ca sa ii urci pe oameni in autocar si sa ii duci la Bucuresti sau Constanta apar alte complicatii.
Cu alte cuvinte, depinde doar de noi daca mai vrem sau nu sa facem niste bani din turism, domeniu care oricum a suferit din plin in acest an de criza.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS