Topul destinațiilor de vacanță pentru români. 50% preferă să plece în concediu în străinătate
Vacanţele de vară, departe de casă, rămân preferatele românilor. Pentru aproape jumătate dintre noi, ţările străine reprezintă varianta perfectă de petrecere a concediului, arată un studiu realizat de o companie de profil.
Grecia, Turcia, Spania, Bulgaria şi Germania sunt cele mai râvnite destinaţii. Dar cei care pornesc la drum cu maşina trebuie să fie atenţi la regulile de circulaţie din fiecare ţară dacă vor să se bucure de o vacanţă liniştită.
Românii care ies din ţară cu maşina trebuie să ţină cont că, odată cu trecerea graniţelor, unele reguli de circulaţie se schimb. Viteza, de pildă, nu ar trebui să fie o prioritate în concediu.
Pe drumurile obişnuite, din afară localităţilor, mergeţi cu maximum 90 de km/h, ca la noi, în Bulgaria, Spania, Turcia şi Grecia. Francezii au hotărât anul trecut să limiteze viteză maximă la 80 de km pe oră, iar nemţii sunt mai îngăduitori, vă permit chiar şi 100 de km/h. Evident, nu vorbim de autostrăzi!
Mădădin Pop, șofer: “Limitele de viteză sunt mai stricte şi acolo poliţiştii chiar îţi dau amendă, nu e chiar că la noi. Am prieteni care au luat amenzi în Austria şi le-au venit acasă, aici, fără să ştie. Undeva la 50 de euro pentru 10 kilometri în plus.”
De amendă nu vă pot scăpa nici dispozitivele de depistare a radarelor care - în unele ţări - sunt interzise. În Grecia, de pildă, utilizarea lor vă poate lăsa fără permis, dar şi fără maşină pentru două luni. În plus, plătiţi şi 2000 de euro amendă, iar în Spania, 6000.
Moldovan Mihai, șofer: “Ar fi găsit în Germania echipajul de poliţie pe un coleg, cu un detector de radar. I l-a confiscat şi i-ar fi dat şi amendă.”
Moldovan Mihai, șofer: “Ar fi găsit în Germania echipajul de poliţie pe un coleg, cu un detector de radar. I l-a confiscat şi i-ar fi dat şi amendă.”
Românii care ajung în Germania trebuie să ştie şi că în aproape 100 de localităţi nu pot circula cu maşina dacă nu au un “stiker” emis de autorităţi care să ateste gradul de poluare al vehiculului. În caz contrar, amendă ajunge la 80 de euro.
Tiberiu Stelea, șofer: “Sunt bulinele acestea care îţi spun euro cât este şi în funcţie de asta ai voie să circuli pe anumite drumuri sau n-ai voie. Sunt zone în care nu ai voie să intri cu maşini care au euro mai mic decât se permite.”
Pe de altă parte, şoferii care ajung în Franţa sunt pasibili de o amendă de 11 euro dacă nu au în maşină un aparat etilotest. Reguli stricte sunt şi în alte ţări.
Atenţie, în Turcia puteţi conduce maşina altcuiva doar dacă aveţi o procura notariala tradusă în turcă. În plus, dacă aţi intrat în ţara cu o maşină, trebuie să ieşiţi neapărat cu ea. Altfel, se poate presupune că este folosită în vederea unui atentat terorist. La fel şi dacă o lăsaţi parcată, fără paza, mai mult de trei zile”
Alin Drosu, director adjunct ACR: “Mare atenţie în Grecia la circulaţia în sensurile giratorii. În foarte multe dintre situaţii vehiculele care se afla deja în sensul giratoriu trebuie să acorde prioritate de dreapta. Şi în Spania există cerinţe mai puţin obişnuite. Acei şoferi care au ochelari de vedere trebuie să aibă asupra lor încă o pereche de rezervă.”
O deosebită atenţie trebuie acordată şi locului de parcare, atrag atenţia reprezentanţii agenţiilor de turism.
Valentina Iordache, consilier în turism: “Am avut cazuri în care au parcat, au avut opriri pe marginea drumului şi au avut incidente neplăcute, au parcat în benzinării, au crezut că dacă sunt într-o benzinărie vor fi protejaţi - nu a fost aşa. Au fost vandalizaţi, li s-a spart maşina, li s-a luat din lucruri. Foarte multe s-au auzit pe Bulgaria, pe Grecia, Turcia.”
În Bulgaria şi Spania folosirea luminilor de întâlnire este obligatorie şi pe timp de zi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS