Spania și Turcia anunță record de turiști și venituri din turism, în 2019. Barcelona și Istanbul, cele mai vizitate destinații
Barcelona
Numărul vizitatorilor internaţionali în Spania a atins în 2019 nivelul record de 83,7 milioane, acesta fiind al şaptelea an consecutiv de creştere a numărului de turişti, arată datele preliminare publicate de Institutul Naţional de Statistică (INE).
Sosirile vizitatorilor străini au crescut anul trecut cu 1,1%, comparativ cu 2018. Cheltuielile turiştilor în Spania au urcat cu 2,8% anul trecut, la 92,27 miliarde de euro (102 miliarde de dolari). Cei mai mulţi turişti au venit din Marea Britanie, Germania şi Franţa.
În ultimii ani, britanicii au reprezentat cel mai ridicat procentaj de turişti străini în Spania, iar tendinţa se menţine, în pofida Brexitului. Aproximativ 18 milioane de cetăţeni britanici au vizitat Spania în 2019, cu 2,4% mai puţini decât în 2018. De asemenea, au fost 11,1 milioane de de vizitatori din Germania şi 11,1 din Franţa, un declin de 2,1% şi, respectiv, 1,2% faţă de anul precedent.
De asemenea, a crescut anul trecut numărul vizitatorilor din SUA, cu 5,6%, şi cu 7,6% numărul turiştilor din restul lumii: Africa, Asia şi Orientul Mijlociu.
În pofida turbulenţelor politice, Catalonia a rămas cea mai populară destinaţie turistică în 2019, cu 19,3 milioane de de vizitatori, un avans de 0,8% faţă de 2018. Urmează Insulele Baleare (13,6 milioane) şi Insulele Canare (13,1 milioane).
Atragerea vizitatorilor din alte state va fi una dintre priorităţile Ministerului Turismului, alături de eforturile de a avea turişti tot timpul anului, nu numai în sezonul de vară, a declarat recent ministrul Industriei şi Turismului, Reyes Maroto.
Spania este a doua cea mai vizitată ţară din lume, după Franţa, iar turismul este crucial pentru economie, contribuind cu aproape 12% la Produsul Intern Brut.
De asemenea, veniturile din turism ale Turciei au crescut anul trecut cu 17%, până la un nivel record de 34,5 miliarde de dolari, în condiţiile în care ţara a atras un număr record de 51,9 milioane de vizitatori, a anunţat Institutul de Statistică (TÜIK).
Datele TÜIK arată că 86,2% din vizitatori au fost străini şi restul de 13,8% au fost cetăţeni turci care locuiesc în străinătate.
Istanbul a fost principala destinaţie turistică din Turcia, cu aproape 15 milioane de turişti, oraşul fiind responsabil pentru 33% din numărul total de vizitatori străini în 2019. Urmează staţiunea Antalya de la Marea Mediterană cu 14,65 milioane vizitatori străini. Cea de-a treia destinaţie a fost provincia nord-vestică Edirne, care are graniţă cu Bulgaria şi Grecia, unde au ajuns 4,3 milioane vizitatori străini.
Când vine vorba de naţionalitatea turiştilor străini, Rusia este pe primul loc, cu aproape şapte milioane de vizitatori (15,6% din total), urmată de Germania (cu 5 milioane de vizitatori sau 11,2%) şi Bulgaria (2,7 milioane de vizitatori sau 6%).
De asemenea, veniturile din turism au atins un nou maxim istoric de 34,5 miliarde dolari, în creştere cu 17% faţă de 29,5 miliarde dolari în 2018, a precizat TÜIK. Cheltuielile per capita în rândul turiştilor a urcat la 666 de dolari în 2019, de la 647 dolari în 2018. Datele statistice arată că anul trecut vizitatorii au cheltuit cel mai mult pentru băutură şi mâncare (1,1 miliarde de dolari) şi cazare (un miliard de dolari).
Turcia mizează pe veniturile din turism pentru a ajuta la creşterea economiei după criza valutară din 2018 care a afectat cererea internă şi a dus la o creştere a şomajului.
La începutul acestei luni, ministrul turc al Turismului, Mehmet Nuri Ersoy, declara că în 2020 Turcia speră să atragă un număr de aproximativ 58 de milioane de turişti străini şi totodată mizează pe venituri din turism de peste 40 de miliarde de dolari. Mehmet Nuri Ersoy a reiterat că obiectivul Turciei pentru anul 2023 este atragerea a 75 de milioane de turişti străini şi venituri de 65 de miliarde dolari din turism.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS