Privatizarea hotelurilor de la malul marii a avut un efect paradoxal. In lipsa managementului eficient si a investitiilor, unitatile stau goale.
Cei mai mari zece proprietari de hoteluri de la malul marii abia reusesc sa genereze un business de 10 milioane de euro, aproape cat doua restaurante McDonald's, desi detin un sfert din capacitatea de cazare de pe litoral, adica 20.000 de locuri in 10.000 de camere, scrie Ziarul Financiar.

Primii in topul hotelurilor goale sunt SIF Transilvania, Josef Goschy si fratii Micula, cu peste 15.000 de locuri si afaceri de 7 mil. euro.
Desi hotelurile au fost privatizate, in plin sezon ele stau goale, iar intrebarea care se ridica este de ce proprietarii nu stiu sa le puna pe piata.

Investitiile mici sau lipsa de oferte atractive in regim all-inclusive sunt cateva dintre motivele care ii indeparteaza pe turisti de foste statiuni celebre, asa cum era cazul Neptunului, fosta perla a litoralului romanesc, si-i duc la Nisipurile de Aur ale vecinilor de la sud.

"Privatizarea este solutia pentru a inlocui lipsa de performanta, dar nu si atunci cand este facuta gresit. Majoritatea companiilor care au venit pe litoralul romanesc si au cumparat hoteluri sunt structuri inchise sau sunt detinute de oameni de afaceri care isi pot permite sa reziste chiar si asa. Nu dau socoteala nimanui. Fara o abordare radicala, nu mai poti sa mai iei ochii turistului cu maruntisuri", este de parere analistul economic Aurelian Dochia.

Citeste si

Marirea si decaderea euro. Cum s-a ajuns la criza datoriilor suverane si ce sanse are moneda unica sa-i reziste

HP catre Apple: "Ai castigat!". Compania renunta la sistemul webOS si la productia de tablete