Oficial, țara vecină Belgiei se numește Netherlands (Țările de Jos), însă în rândul străinilor este mai cunoscută sub numele de Olanda, care este doar o provincie a țării. Iar autoritățile de la Amsterdam vor să schimbe acest lucru.

Potrivit The Guardian, campania de rebranding național - care a fost discutată cu lideri locali de business, organizații de turism și cu guvernul central, va fi lansată la finalul acestui an.

Miniștrii vor, astfel, să facă o schimbare asupra felului în care percep străinii țara, asociată cel mai des cu consumul de droguri și cu Districtul Roșu din Amsterdam.

Citește și: Amsterdamul declară război turiștilor care vin să consume alcool și droguri în Olanda. Amenzi severe pentru "petrecăreți”

Ca parte a noii strategii, Olanda va folosi numele de Netherlands (Țările de Jos) și în campania de promovare a concursului european Eurovision, care se va desfășura la Rotterdam, în mai 2020, dar și la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020.

Un putrător de cuvânt al ministrului de externe a spus ca Țările de Jos au nevoie de un brand național coordonat și uniform. “Vrem să prezentăm țara ca fiind una deschisă, inovativă și inclusivă. Vrem să modernizăm această abordare.”

Olanda de Nord și de Sud sunt două provincii din vestul coastei Țărilor de Jos, regiune în care se află și Amsterdamul și Rotterdamul. Între secolele 10 și 16, Olanda era o entitate unificată, condusă de conții de Holland.

Din secolul 17, devine parte dominantă a ceea ce se numea atunci Republica Olanda. Regatul Netherlands – denumire care vine din olandezul Neder-landen (adică țările de jos) a apărut după înfrângerea lui Napoleon în Bătălia de la Waterloo, din 1815.

Citește și: Orașele europene care nu mai vor turiști. Ce măsuri au luat pentru a-i descuraja pe străini să vină în vacanță

La începutul anului, site-ul de promovare turistică Holland.com a decis să promoveze denumirea de Netherlands si să atragă atenția asupra țării ca întreg și nu doar asupra unei părți mai cunoscute, în care se regăsesc cele mai cunoscute orașe ale țării.

În 2018, peste 18 milioane de turiști au vizitat Olanda, iar autoritățile se așteaptă ca, până în 2030, numărul acestora să ajungă la 42 de milioane. Capitala Amsterdam este de departe cea mai vizitată, spre disperarea localnicilor și a autorităților, care au impus taxe și restricții semnificative în încercarea de a face față valului de turiști.