Lanțul hotelier AccorHotels intenţionează să preia o participaţie minoritară la operatorul aerian Air France KLM
KLM
AccorHotels, cel mai mare grup hotelier din Europa, a confirmat luni că intenţionează să preia o participaţie minoritară la operatorul aerian franco-olandez Air France KLM, pentru a concura mai bine cu pachetele de vacanţă oferite de rivalii online, cum ar fi Expedia şi Booking, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Comunicatul AccorHotels vine după ce publicaţia franceză Les Echos anunţa că ar putea cumpăra o parte sau întreaga participaţie de 14,3% deţinută de Guvernul francez la Air France KLM.
Luni dimineaţă, acţiunile Air France KLM au urcat cu peste 7%, investitorii sperând că tranzacţia va ajuta operatorul aerian franco-olandez să adopte reformele dureroase care sunt dificil de sprijinit de stat. Anul acesta, acţiunile Air France KLM au scăzut cu aproximativ 45%.
În schimb, titlurile AccorHotels au scăzut cu peste 4%, unii analişti întrebându-se care ar fi logica achiziţiei.
Şi în trecut AccorHotels a negociat cu Air France KLM dezvoltarea unor proiecte comune, inclusiv potenţiala achiziţionare a unei participaţii minoritare în compania aeriană.
"AccorHotels confirmă că a reluat analiza referitoare la acest subiect, fiind în stadiul preliminar al evaluării fezabilităţii şi condiţiilor tranzacţiei, care va fi discutată cu Air France KLM la momentul potrivit. Nu există nicio certitudine că aceste iniţiative vor duce la finalizarea unui acord", se arată în comunicatul AccorHotels.
Air France KLM, creată în 2004 în urma fuziunii dintre Air France şi KLM, se confruntă cu dificultăţi în urma plecării directorului general Jean-Marc Janaillac, după ce angajaţii francezi au respins acordul salarial şi au demarat mişcări de protest care costă operatorul francez aproximativ 400 de milioane de euro.
Directorul general al KLM, Pieter Elbers, nu a comentat informaţiile din Les Echos, dar a declarat: "Într-adevăr, Air France trebuie să fie restructurată, trebuie să aibă loc nişte intervenţii. Au fost înregistrate progrese, dar sunt suficiente? Nu. Ar trebui făcut mai mult? Da".
În Consiliul de Administraţie al AccorHotels este şi fostul preşedinte francez Nicolas Sarkozy - o prezenţă utilă în eventualitatea negocierilor cu Guvernul privind Air France KLM.
Conducerea Air France KLM nu a reuşit să implementeze un program de reducere a costurilor şi de reformare a forţei de muncă, aşa cum au făcut rivalele British Airways şi Lufthansa - pentru a concura mai bine cu operatorii aerieni low-cost Ryanair şi easyJet.
Grupul Air France-KLM, al doilea mare transportator aerian din Europa, este deţinut în proporţie de 17,6% de statul francez şi în ultimii ani activitatea sa a fost afectată de numeroase greve şi conflicte de muncă.
AccorHotels, prezent şi pe piaţa din România, este un grup internaţional de turism, care înglobează peste 4.300 de hoteluri, staţiuni şi reşedinţe, inclusiv brandurile Sofitel, Mercure şi Ibis.
Mai multe despre:
#AccorHotels#Air France KLM
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS