Hotelierii de pe litoral vor sa deschida in etape, si nu la 1 mai, cum zice legea
Hotelurile de pe litoral ar trebui deschise in etape, in functie de specificul fiecarei statiuni, si nu la 1 mai, cum prevede legea in prezent, potrivit unei solicitari adresate MDRT de catre Asociatia Litoral-Delta Dunarii, care considera ca situatia actuala provoaca prejudicii hotelierilor.
"Ne-am dori cu totii ca hotelurile sa fie deschise chiar din aprilie si sa inchida in octombrie sau, poate, deloc. Consideram, insa, ca masura prin care s-a stabilit ca toate statiunile de pe litoral sa fie deschise de la 1 mai creeaza mari prejudicii si pierderi detinatorilor de structuri de primire turistica", a declarat agentiei Mediafax Corina Martin, presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii si al ANAT.
Din acest motiv, reprezentantii turoperatorilor de pe litoral cer anularea prevederii legislative si propun, ca solutie, deschiderea esalonata a hotelurilor, pe statiuni.
Turoperatorii dau ca exemplu Costinestiul, o statiune pentru tineri care nu ar trebui deschisa la 1 mai, pentru ca elevii si studentii intra in vacanta abia in iunie.
In schimb, majoritatea hotelierilor din Mamaia sunt de acord cu deschiderea statiunii la 1 mai, aceasta fiind singurul caz in care turoperatorii sunt de acord cu prevederile legii.
Potrivit HG 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism, publicata in Monitorul Oficial 866 din 23 decembrie 2010, operatorii economici proprietari si/sau administratori ai structurilor de primire turistice de pe litoral sunt obligati sa asigure functionarea acestora in perioada 1 mai-30 septembrie a fiecarui an.
"Cerem ca asociatiile patronale hoteliere, impreuna cu consiliile locale si Asociatia Litoral-Delta Dunarii, sa poata stabili graficul de deschidere a unitatilor de cazare, pe fiecare statiune. Astfel, asiguram si implicarea autoritatilor locale. De asemenea, consideram ca este necesara acordarea unor facilitati pentru cei care respecta aceasta reglementare, in special in extrasezon. Ne referim aici la reduceri de taxe, reducerea impozitului pe cladiri, a impozitului pe profit sau prin acordarea unor subventii", a adaugat Martin.
Ca solutie pentru "estetizarea" statiunilor afectate, mai ales in sudul litoralului, de unitati de cazare care raman inchise pe toata perioada sezonului, asociatia propune impunerea obligativitatii intretinerii si amenajarii spatiilor adiacente structurilor de primire turistica, cu aplicarea de catre consiliile locale a unor sanctiuni corespunzatoare.
"Ca exemplu, putem mentiona taxa de paragina introdusa de Consiliul Local Mangalia, care obliga detinatorii terenurilor si unitatilor abandonate sa ingrijeasca proprietatile detinute pentru a evita reducerea atractivitatii atat a statiunii in intregul sau, cat si a unitatilor functionale din vecinatate, ca rezultat al aspectului estetic creat. Altfel spus, statul nu trebuie sa poata impune orarul de deschidere sau inchidere a unui business propriu, dar poate si trebuie sa intervina pentru a obliga detinatorii de unitati de cazare si alimentatie publica sa estetizeze si amenajeze spatiul adiacent unitatii respective", a mai spus Corina Martin.
Mai multe despre:
#hoteluri litoral#vacante litoral romanesc
Pe acelasi subiect: