Ce-i lipseste statiunii Mamaia ca sa concureze cu Saint Tropez. Portul Constanta ar putea atrage strainii bogati ca un magnet
S-a dus vestea peste hotare ca distractia de la Mamaia este mai stralucitoare ca cea de la Saint Tropez, insa exista un capitol la care mai avem mult de lucrat: porturile pentru iahturi, atat de necesare cand vrei sa atragi turistii straini cu bani multi.
Este nevoie de investitii serioase daca vrem sa-i convingem pe proprietarii de ambarcatiuni sa ancoreze, macar o vara, la malul marii noastre.
Nu vom putea egala stralucirea portului din Monte Carlo, dar putem invata cum sa atragem la noi iahturi spectaculoase, la carma carora se afla oameni bogati, dispusi sa lase sume importate in porturile prin care trec.
Portul din Monte Carlo impresioneaza prin dimensiunile iahturilor care acosteaza aici. Bineinteles ca si noi ne-am dori sa vedem asemenea ambarcatiuni in marinele din Constanta sau Mangalia.
Administratorii de porturi trebuie sa inteleaga insa ca proprietarii unor asemenea iahturi au nevoie in primul rand de facilitati: apa curenta, electricitate, cat mai multe pontoane, dar si macarele de mare tonaj, disponibile 24 de ore din 24, macarale cu care proprietarii sa-si poata da sau lua de la apa barcile.
Jean Pierre, acum pensionar, a muncit toata viata ca functionar guvernamental in Monaco. Il intalnim in portul din Monte Carlo, la barca lui, destul de mica daca este sa o comparam cu uriasii din jur. Plateste in jur de 700 de euro pe an pentru a-si putea tine ambarcatiunea in portul Hercule.
Portul principal, unde pot acosta ambarcatiuni cu o lungime de pana la o suta de metri are 700 de locuri si e dotat cu sali de sport, dusuri, ba chiar si un heliport.
Sa vedem cum stau lucrurile prin partile noastre: in portul Tomis din Constanta, nu pot acosta decat barci de cel mult 20 de metri lungime si tarifele variaza intre 120 de euro pe luna si 1.000 de euro pe an. In portul din Mangalia incap cel mult 146 de ambarcatiuni cu o lungime maxima de 18 metri.
Chiar daca tarifele sunt de zece ori mai mici la noi, fata de Monte Carlo, in cazul unor ierni grele, cum a fost cea trecuta, cand gheturile au blocat total rada portului, multe iahturi sunt grav afectate de muntii de gheata.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS