Ce limbi straine trebuie sa cunosti ca sa castigi cele mai mari salarii in call-center-uri, de pana la 1.900 euro/luna
Vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza primesc cele mai mari salarii din industria call center. Retributiile pentru incepatori sunt cuprinse, in medie, intre 1.450 de euro si 1.900 de euro brut pe luna.
In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din domeniu, se afla si vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe luna, conform unei analize realizate de CGS, unul dintre cei mai mari furnizori de solutii de outsourcing din Romania.
"Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri, in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing. In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura", a declarat intr-un comunicat directorul general al CGS Romania, Vladimir Sterescu.
Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoasterea limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa.
Potrivit analizei CGS, cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.
Ca si numar de angajati, furnizorii de servicii de tip call center au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana.
"Pentru proiectele pe limba romana, unde nu sunt solicitate competente tehnice avansate, salariile din call center se situeaza in jurul salariului mediu pe economie si, conform performantelor fiecarui angajat, veniturile cresc adesea cu 20-30%, in functie de bonificatii. In ceea ce priveste limba engleza, media salariala se situeaza intre 450 - 750 euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center, competentele tehnice ale angajatului etc", a spus Sterescu.
El a adaugat ca, in multe firme, la salarii se adauga bonusuri de performanta, premii, tichete de masa si alte stimulente. Astfel, vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in primul an de munca la venituri situate intre 600 - 850 euro brut pe luna.
Analiza realizata de CGS arata ca, in ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut fata de perioada similara anterioara
"Este o evolutie fireasca, incurajata de cresterea generala a competitivitatii in aceasta industrie. Avem in fata provocari consistente pentru anii viitori, in conditiile in care mediul economic va continua sa impulsioneze necesitatea unei cat mai mari eficientizari a fiecarei companii, iar outsourcingul reprezinta o solutie in acest sens. Componenta profesionala castiga deci o amploare din ce in ce mai mare, asa incat, in masura in care tinerii se vor orienta spre studii si calificari care au si vor avea cerere pe piata muncii, se va genera o situatie «castigatoare» pentru toata lumea, iar cifrele somajului in randul generatiei tinere din Romania vor putea sa scada consistent de la nivelul amenintator din prezent", a afirmat Sterescu.