"Se poate estima la circa 4.000 de persoane numarul total de romani care lucreaza pe vasele de croaziera. Ei ocupa diverse posturi, printre care capitan pe vasul Azamara, director Head Office Miami la food-beverage pe vasele Celebrity Cruises, ofiteri, organizatori de spectacole, dealeri in cazinouri, sefi de restaurante, muzicieni, vanzatori in magazine, dansatori si acrobati, ospatari etc.", a declarat Nicolae Demetriade, presedintele agentiei de turism World Travel, citat de Mediafax.

World Travel reprezinta in Romania si Republica Moldova grupul de companii Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara, care este al doilea grup modial de croaziera, ca marime a flotei, si care detine cele mai mari doua vase de croaziera din lume, Oasis of the Seas si Allure of the Seas.

De altfel, pe cele doua mari vase lucreaza 50, respectiv 62 de romani. In total, doar pe navele Royal Carribean isi castiga existenta aproximativ 900 de romani.

Si pe navele companiei MSC Cruises au locuri de munca aproximativ 600 de romani, potrivit lui Sorin Vaduvoiu, directorul general al agentiei Perfect Tour, agent in Romania al liniilor MSC Cruises si Norwegian Cruise Line.

Pornind de la minim 1.000 de dolari pe luna, se ajunge la 4.00-5.000 de dolari in posturile de raspundere si la sume si mai mari in cazul pozitiilor importante din conducerea companiilor.

Ca sa ajunga pe o nava de croaziera, romanii trec mai intai pe la firme specializate din tara, dar sunt si unii care trimit CV-urile direct companiilor de croaziere.

"Romanii care ajung pe vasele de croaziera nu au salarii foarte mari si muncesc destul de mult, dar au conditii civilizate de munca si odihna, vad lumea in porturile unde acosteaza navele si pot sa economiseasca banii pe care ii castiga, avand asigurate masa si cazarea in conditii foarte bune. Printre tarile care dau cei mai multi angajati pe navele de croaziera se numara si Filipine, Nepal, Serbia, Portugalia, Thailanda, Costa Rica si Bulgaria", a mai spus Demetriade.

Potrivit reprezentantilor Perfect Tour, croazierele sunt produsul turistic cu cea mai mare rata de crestere in ultimii trei ani, urcand rapid in preferintele de vacanta ale romanilor.